Asociace pro elektronickou komerci (APEK) udělala ve spolupráci s nadnárodní asociací Ecommerce Europe mezi českými internetovými prodejci průzkum, ve kterém zjišťovala jimi vnímané bariéry prodeje do zahraničí.
Z výzkumu vyplynuly tři největší překážky, kterými jsou rozdílná legislativa v oblasti spotřebitelských práv, logistika a rozdílné daňové úpravy v čele s DPH.
„České internetové obchody jsou v prodeji do zahraničí v jedinečné situaci. Celá řada českých e-shopů prodává zboží na Slovensko, nicméně z historického pohledu a při všeobecném rozsahu provázanosti s našimi východními sousedy se jedná o velmi specifickou záležitost. Naopak prodeje do dalších států EU se naši obchodníci dosud spíše obávali,“ uvedl v oznámení výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
I proto Evropská komise spouští svou strategii, v rámci které představila plány na konkrétní kroky pro vytvoření jednotného digitálního trhu.
„České e-shopy tak přístup Evropské komise vítají a věří, že se situace díky této aktivitě do budoucna zlepší. Především v oblasti spotřebitelského práva a ochrany osobních údajů je třeba, aby došlo k větší harmonizaci v rámci EU,“ uvádí APEK.
Zdroj: APEK