Přibližně pětina uživatelů na internetu utratí ročně více než 20 000 Kč za nákupy v e-shopech. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.
„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ uvedl v tiskovém oznámení Kamil Demuth z Heureka.cz.
Podle Heureky nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 %), bílé elektro (31,2 %) a dětské zboží (27 %).
Počítače a notebooky přes internet vloni nakupovalo 17,49 % resp. 14, 31 % respondentů. Tiskárny přes e-shopy a další portály nakoupila zhruba desetina dotázaných zákazníků. K zakoupení softwaru internet loni využilo 8,61 % uživatelů.
Telefony a PDA si loni pořídila přes internet přibližně čtvrtina dotázaných uživatelů, televizi a video více než pětina (22.43 %) a digitální fotoaparáty a foto příslušenství 18, 74 % uživatelů.
Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu? |
ČR |
Slovensko |
0 Kč |
0,14% |
0,16% |
1 - 1 000 Kč |
2,78% |
4,09% |
1 001 - 3 000 Kč |
11,21% |
14,72% |
3 001 - 5 000 Kč |
14,87% |
12,38% |
5 001 - 10 000 Kč |
22,56% |
22,37% |
10 001 - 20 000 Kč |
21,53% |
21,47% |
Více jak 20 000 Kč |
20,49% |
19,66% |
Nevím/nechci odpovědět |
6,41% |
5,15% |
Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (lze uvést více možností) |
ČR |
Slovensko |
Oblečení, doplňky a obuv |
37,93% |
33,72% |
Bílá technika |
31,21% |
27,50% |
Dětské zboží a hračky |
27,01% |
16,71% |
Knihy |
26,53% |
31,36% |
Mobilní telefony a PDA |
25,56% |
20,17% |
Dům a zahrada |
24,70% |
14,08% |
Krása a zdraví (kosmetika, parfémy) |
24,50% |
21,53% |
TV a video |
22,43% |
22,53% |
Sportovní vybavení |
20,94% |
16,21% |
Dovolená a ubytování |
19,77% |
15,45% |
Digitální fotoaparáty a fotografické vybavení |
18,74% |
14,50% |
Lístky na koncerty, vstupenky do kin a divadel |
17,63% |
14,55% |
Počítače |
17,49% |
13,45% |
Auto-moto |
14,99% |
17,46% |
Notebooky |
14,31% |
13,95% |
Jízdenky na vlak, autobus |
10,59% |
8,78% |
Nábytek |
10,04% |
7,12% |
Jiné |
9,63% |
6,67% |
Tiskárny |
9,60% |
6,82% |
Počítačové hry |
9,46% |
7,58% |
Počítačový software |
8,61% |
6,32% |
Hudba |
8,29% |
7,12% |
Letenky |
7,40% |
9,98% |
Filmy |
7,06% |
6,97% |
GPS navigace |
6,30% |
5,02% |
Potraviny |
5,14% |
2,51% |
Sběratelské zboží |
4,94% |
2,56% |
Zdroj: Heureka.cz, Aukro.cz