Portál Heureka.sk hovoří podobně jako jeho česká sestra o dalším rekordním roku. Slováci vloni utratili v e-shopech bezmála 937 milionů eur, což představuje meziroční nárůst o 15 %. Tradičně nejsilnějším obdobím byla vánoční sezóna, která se postarala přibližně o třetinu obratu
Výrazný skok zaznamenala Heureka také v počtu e-shopů. Na trhu přibyli noví hráči a meziročně se jejich celkový počet zvýšil o pětinu. Aktuálně je tak na Slovensku více než 11 tisíc e-shopů. Silná je na Slovensku také síť kamenných výdejen, kterých Heureka eviduje okolo 2 200.
Masivní nárůst kategorií každodenního zboží
Téměř polovina Slováků se už také naučila do e-shopů chodit z mobilních zařízení. Zatímco v České republice tento podíl činí 40 %, na Slovensku probíhá přes telefony a tablety celých 48% nákupů.
Heureka na Slovensku zaznamenává stejný trend jako v ČR, a sice rostoucí zájem o on-line nakupování zboží každodenní spotřeby. Absolutním skokanem v růstu se vloni stala kategorie jídla a nápojů, jejíž obrat meziročně vyskočil o 57%.
Na druhém místě se umístila kategorie kosmetika a zdraví, která vyrostla o 43 %. O třetinu častěji Slováci nakupovali sexuální a erotické pomůcky, o čtvrtinu zboží v kategorii sport a téměř o pětinu produkty z oblasti auto-moto.
Elektronika stále vede z hlediska obratu
„Už to nejsou jen dražší položky, jako je bílá a černá technika, ale i zboží běžné spotřeby v nižších cenových relacích. Na internetové obchody se obracíme například při nákupu kosmetiky, vybavení domu či sportovní výbavy," uvedl výkonný ředitel Heureky Tomáš Braverman.
Nejsilnější kategorií z hlediska obratu však stále zůstává elektronika se 48% podílem. Na druhém místě se umístily e-shopy z kategorie dům a zahrada (14 %) a za nimi následují kategorie kosmetika a zdraví (7 %), sport (7 %) a film, knihy, hry (7 %).
Zdroj: Heureka.sk