Společnost Heureka Group ve své pravidelné zprávě eCommerce Insider uvádí, že z pohledu e-commerce slibně se vyvíjející letní měsíce mírně ochladil příchod září. Obrat e-commerce se v třetím kvartálu letošního roku zastavil 5 % pod úrovní loňského roku.
„Ještě koncem srpna to vypadalo, že v meziročním srovnání budou čísla na nule, což by znamenalo návrat obratu e-commerce na loňskou úroveň. V září ale mnoha lidem dorazily nové zálohy, a spolu s citelným ochlazením počasí začalo přemýšlení o následující zimě,“ popisuje průběh Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.
Heureka vysvětluje, že nejvíce se tento trend odrazil na kategoriích jako je malé bílé elektro. „Lidé obecně nákup věcí, které teď nutně nepotřebují, nebo jim bezprostředně neušetří peníze, odložili,“ doplňuje Braverman.
Daří se i notebookům
Mnoho kategorií navzdory celkovému vývoji e-commerce ve třetím čtvrtletí podle společnosti meziročně roste, a některé segmenty velmi významně. Z pohledu ICT například potěší 24% meziroční růst prodejů notebooků.
Ve srovnání s loňskem i předchozím kvartálem se také významně nezměnila spokojenost zákazníků s e-shopy, která byla ve třetím čtvrtletí byla 95,5 %. Průměrná hodnota objednávky je podle dat Heureky aktuálně 1 517 Kč.
Braverman rovněž dodává, že ačkoli se lidé zastavili a rozmýšlí, nastartuje online příchod vánoční sezóny, tedy zhruba konec října. „Letos se možná částečně promění způsob, jakým o nákupech nejen před Vánoci budeme přemýšlet, ale nakupovat určitě nepřestaneme,“ odhaduje.
Zdroj: Heureka
Nové články do mailu
Chcete mít každý týden přehled o informacích pro resellery, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanále IT a CE? Objednejte si náš mailový servis. Objednat si lze i newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze serverů vydavatelství Internet Info.