Nákupní rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) oznámili, že české e-shopy za sebou mají úspěšný rok 2018. Obrat tuzemských on-line prodejců v tomto období dosáhl 135 miliard korun, což je meziroční nárůst o 17 %.
Heureka.cz uvádí, že celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za elektroniku, konkrétně za zařízení značek Samsung, Apple a Xiaomi. Největší poptávka byla po mobilních telefonech, konkrétně po iPhonu 7 či Huwaei P20 Lite.
Prodej elektroniky roste, ale pomaleji než trh
„Rok 2018 byl pro českou e-commerce nakonec ještě úspěšnější, než jsme původně očekávali,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEKu. „V celkových obratech tak našim internetovým obchodům přinesl o 2 miliardy korun více.“
Vetyška Dodává, že růst podpořila dlouhodobá důvěra zákazníků, kteří v e-shopech pravidelně nakupují. Na navýšení oproti odhadům se pak podle Vetyšky nejvíce podepsala mimořádně úspěšná vánoční sezona.
Analýza dále uvádí, že zatímco největší podíl nákupů na internetu stále drží elektronika, tento segment podobně jako v minulých letech roste pomaleji než celý trh. Dalším zásadním zjištěním je, že téměř polovina zákazníků používá nakupuje z mobilních zařízení.
Češi jsou loajální zákazníci
A co čeká českou e-commerce v tomto roce? Podle Tomáše Bravermana, ředitele Heureka.cz, bude opět kladen důraz na rychlost a zjednodušení procesů, a to jak v e-shopech, tak v rámci dopravy zboží k zákazníkovi.
Braverman na závěr zdůrazňuje, že i když je český trh zajímavý pro zahraniční e-shopy, což dokládá i vstup velkých hráčů v minulém roce, Češi jsou loajálními zákazníky a obecně vzato upřednostňují tuzemské on-line prodejce.
Zdroj: Heureka.cz