Muži za nákupy na internetu utratí ročně výrazně více peněz než ženy. Vyplývá to alespoň z průzkumu serveru Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research.
V rámci průzkumu bylo dotazováno devět tisíc internetových uživatelů v České republice a na Slovensku, kteří nakupují v e-shopech.
Podle výsledků průzkumu 43 % oslovených mužů ročně utratí v e-shopech více než 10 000 Kč. Z oslovených žen se k takové roční útratě u internetových obchodníků přihlásila jen necelá třetina (30 %).
Ženy se naopak výrazně více hlásí k roční útratě do 3 000 Kč. Zatímco z oslovených mužů za maximálně 3 000 Kč ročně nakoupí v e-shopech jen 15 %, tak u žen je to 25 %. Tedy alespoň podle zmiňovaného průzkumu mezi zákazníky e-shopů.
K nízké roční útratě Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz ve zprávě pro média uvedl: „Stále více zákazníků se učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně v kamenných obchodech. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.“
Podle průzkumu se nejčastější útrata respondetů u internetových obchodníků pohybuje mezi 5001 Kč a 10 000 Kč. K útratě v tomto rozmezí se přihlásila rovná čtvrtina oslovených českých uživatelů internetu.
Situace na Slovensku se liší
Jak již bylo uvedeno, průzkum probíhal také na Slovensku. „Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun,” uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z agentury NMS Market Research.
Nicméně i mezi slovenskými respondenty platí, že k větší útratě se hlásí více muži než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ doplnil Michal Osuský ve zprávě pro média.
Tabulka č.1: Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?
Češi (aktivní na internetu) | Muži (aktivní na internetu) | Ženy (aktivní na internetu) | |
1 - 3 000 Kč | 20 % | 15 % | 25 % |
3 001 - 5 000 Kč | 18 % | 16 % | 20 % |
5 001 - 10 000 Kč | 25 % | 26 % | 24 % |
10 001 Kč až 20 000 Kč | 20 % | 24 % | 17 % |
Více než 20 000 Kč | 16 % | 19 % | 13 % |
Zdroj: Heureka.cz