Společnost Heureka.cz uvádí, že česká e-commerce vyrostla v říjnu meziročně o 31 %. Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny měla na růst e-commerce velký vliv.
Heureka.cz odhaduje, že e-commerce letos čeká z pohledu čísel bezprecedentní období. Už v březnu a dubnu rostla o 39 %, resp. 35 %. Za celý rok by podle odhadů mohla oproti loňsku posílit meziročně až o 33 %.
„Zajímavým z pohledu růstu jsou během druhé vlny pandemie koronaviru třeba webkamery, které rostou meziročně o tisíce procent – zhruba trojnásobně oproti březnovým číslům,“ vyzdvihuje Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.
Braverman objasňuje, že v březnu došlo k poměrně rychlému vyprodání skladových zásob webkamer. „Navíc, teď v říjnu nastal i kompletní přechod na distanční výuku, který poptávku po webkamerách oproti jaru posílil,“ dodává.
Zdroj: Heureka.cz