Společnost Heuréka uvádí, že start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent.
Podle předběžných odhadů firmy tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu. Žádanou kategorií budou produkty, co uživatelům zpříjemní fakt, že jsou nucení v mnohem větší míře trávit čas doma.
Za dárky budeme utrácet méně, o to více budeme nakupovat online
„Jarní lockdown nahnal lidi k počítačům a na online měla tato skutečnost velmi pozitivní vliv. V některých měsících rostla e-commerce meziročně až o 40 %,“ připomíná březnové statistiky Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka.cz.
Spojení toho, že nás čeká tradičně nejsilnější část roku, a toho, že jsme nuceni offlinové aktivity utlumovat a přesouvat do online, podle Bravermana způsobí, že online byznys čeká zdaleka nejsilnější sezóna.
„E-commerce poroste raketově a vánoční sezóna vytáhne celoroční čísla až ke třicetiprocentnímu meziročnímu růstu. A to i přesto, že lidé budou v důsledku krize peníze šetřit – tím spíše se na internet, kde lze vybrat nejvýhodnější nabídku, přesune velká část zákazníků,“ dodává Braverman.
V rámci kategorie elektra budou podle Heuréky dominovat bezdrátové vychytávky typu sluchátek, reproduktorů či nabíječem, populárním dárkem budou i letos chytré hodinky či herní konzole.
Zdroj: Heureka.cz