Srovnávač Heureka.cz uvádí, že česká e-commerce v dubnu – vlivem nouzového stavu a koronavirových opatření – vykázala meziroční nárůst o 35 %. I nadále se dařilo zejména kategoriím spojeným s koronavirem, ale méně výrazně než v březnu.
„I když v mnohem menší míře, tak nejvyšší meziroční nárůsty zaznamenávaly stále kategorie, které nějak souvisí s aktuální situací – ať už jde o dezinfekce nebo šicí stroje,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.
Dodává, že nápor zákazníků pocítila i Heureka. „V dubnu jsme na naší podpoře pro zákazníky a e-shopy odbavili přes 24 000 požadavků – to je téměř o dvě třetiny více než za loňský duben,“ uvedl. V dubnu rovněž o 50 % vzrostl počet nově registrovaných e-shopů na Heurece.
Průzkum Heureky navíc odhalil, že jelikož má většina zákazníků s online nákupy během koronaviru skvělé zkušenosti, plánují v tom pokračovat i nadále. Celkem 97 % respondentů bylo s on-line nákupy v této době spokojeni.
„Většina (59 %) pak předpokládá, že internetu zůstane věrná i v budoucnu. Věřím tak, že online nákupy porostou také v následujících měsících,“ uzavírá Braverman.
Graf – Meziroční růst e-commerce v roce 2020
Zdroj: Heureka.cz