Pravidelná analýza eCommerce Insideru společnosti Heureka Group ukázala, že druhý kvartál letošního roku přinesl pokračující mírný vzestup v oblasti e-commerce. Tržby meziročně stouply o 3 %, byť se průměrná hodnota objednávky mírně snížila na 1 398 Kč.
Data společnosti Heureka potvrdila, že česká ekonomika ožívá a lidé již nemají obavy z nakupování, jak tomu bylo v loňském roce, vinou například vysoké inflace a vysoké míry nejistoty kvůli cenám energií.
„V e-commerce je patrná další konsolidace online trhu, spojená s jistým nasycením nákupních potřeb zákazníků. Větší růst je brzděn poklesem ve velkých kategoriích, jako jsou notebooky, granule pro psy, nebo chytré hodinky,“ popisuje David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.
Kategorie elektra v mínusu
„Květen byl nejslabší měsíc z celého kvartálu. Vliv na to měl loňský květen, kdy lidé zjistili, že energie zlevnily a začali utrácet našetřené peníze. Vidíme také přímou souvislost s nezvykle rychlým nástupem letního počasí, které překvapilo nepřipravené prodejce,“ upřesňuje.
Tabulka – E-commerce Insider 2Q24
Zdroj: Heureka Group
Analytici si povšimli, že po letech výrazného zájmu a často dlouhé čekací době se nasytil zájem o herní konzole, které klesají už druhý kvartál po sobě (-35 %). „Připisujeme to tomu, že kdo měl o některou z nejnovějších konzolí zájem, už si ji pořídil a nyní jednoduše čeká na nový model,“ komentuje Jan Mayer, výkonný ředitel Heureky pro ČR a SR.
Následují elektrokoloběžky (-30 %) a investiční zlato (-30 %). Klesal i zájem i ve velkých kategoriích jako automatické kávovary a chytré hodinky (-22 %), notebooky (-18 %) a sluchátka (-16 %). Nedařilo se ani robotickým vysavačům (-8 %).
Zdroj: Heureka Group