Heureka: Česká e-commerce mezi červnem a zářím povzbudivě rostla

10. 10. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos
I třetí čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující růst v oblasti e-commerce, snížila se však průměrná hodnota objednávky. Většina spotřební elektroniky navíc zůstala v červených číslech.

Podle dat společnosti Heureka Group se tuzemské e-commerce v třetím čtvrtletí podařilo navázat na pozitivní trend předchozích dvou kvartálů. Celkové tržby v období od června do září podle Heureka eCommerce Insideru stouply o 5 %, zároveň se však mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč.

Odborníci uvádí, že ačkoli byl srpen kvůli letním dovoleným nejslabším měsícem, září přineslo oživení trhu a zájmu zákazníků. Silná zářijová čísla, podpořená podzimními slevovými akcemi, zajistila lepší celkové výsledky ve srovnání s loňským rokem.

Data společnosti Heureka potvrdila, že česká ekonomika ožívá. E-commerce sektor však mohl dosáhnout lepšího výsledku, pokud by nedošlo ke zpomalení zájmu zákazníků o online nákupy v hlavních prodejních kategoriích, jako je třeba spotřební elektronika,“ uvedl David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Prodeje ovládly rozmary počasí

Heureka si povšimla, že solární boom se nevyhnul ani Česku. Solární a fotovoltaické komponenty, které vzrostly o úctyhodných 462 %, se již podruhé staly nejúspěšnější kategorií čtvrtletí. Slunce hrálo velkou roli i v dalších online nákupech.

V důsledku extrémně teplého léta zaznamenaly produkty jako mobilní klimatizace nárůst poptávky o 38 % a domácí ventilátory o 32 %. Následné letní přemnožení hmyzu vedlo k růstu zájmu o lapače a odpuzovače o 44 %.

Po slunci přišla bohužel voda a kvůli zářijovým povodním se zvýšila poptávka po záložních zdrojích energie, kdy například elektrocentrály zaznamenaly nárůst o 90 %. S povodněmi souvisí i růst vyhledávání odvlhčovačů vzduchu, které poskočily o 62 %.

Nedařilo se spotřební elektronice

Analýza rovněž ukázala, že největší pokles zaznamenaly herní konzole s propadem o 48 %. Na trhu není žádný nový model a poptávka zdá se být nasycena, všímají si odborníci. Oproti loňskému roku klesala i další spotřební elektronika.

bitcoin_skoleni

Zájem o mobilní telefony klesl přes léto o 19 %, u chytrých hodinek pak o 25 %. Jindy silná kategorie sluchátek klesla přes léto o 14 %. Zákazníci viditelně vyčkávají na novinky, které budou uvedeny na podzim, v dalším čtvrtletí před Vánocemi.

Vybrané klesající kategorie 

Q3/24 vs Q3/23

herní konzole

–48 %

elektrokoloběžky

–26 %

chytré hodinky

–25 %

mobilní telefony

–19 %

sluchátka

–14 %

Zdroj: Heureka Group

Čtěte dále

Canalys: Co máte v uších? Chytré audio je na úspěšné vlně, trh vystřelil o 15 %
Canalys: Co máte v uších? Chytré audio je na úspěšné vlně, trh vystřelil o 15 %
Datart: Stále více domácností se pyšní přídomkem chytré
Datart: Stále více domácností se pyšní přídomkem chytré
Fortinet: Zaměstnanci jsou na tom s povědomím o kyberbezpečnosti hůř než vloni
Fortinet: Zaměstnanci jsou na tom s povědomím o kyberbezpečnosti hůř než vloni
HP v Budapešti předalo ocenění nejlepším partnerům roku 2024
HP v Budapešti předalo ocenění nejlepším partnerům roku 2024
Petr Zahálka je novým obchodním ředitelem Thein Security
Petr Zahálka je novým obchodním ředitelem Thein Security
Aleš Šafář (TP-Link): Rozrůstáme se do dalších směrů
Aleš Šafář (TP-Link): Rozrůstáme se do dalších směrů