Nižší ceny oproti kamenným prodejnám jsou hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech pro 47 % českých a 55 % slovenských zákazníků e-shopů.
Oproti dotazování vloni jde v obou případech o nárůst zhruba o pět procentních bodů.
Vyplývá to z ankety cenového srovnávače Heureka.cz/Heureka.sk., která proběhla v květnu na vzorku přibližně 7 000 českých a 2 000 slovenských respondentů.
Podíl zákazníků, kteří jako hlavní důvod nákupů na internetu uvedli úsporu času, činil v České republice 28 % ana Slovensku 21 %. Ačkoliv je tato odpověď druhá nejčastější, v obou případech ji respondenti uváděli méně často než loni.
Naopak vzrostl podíl odpovědí, že důvodem nákupu v e-shopu je vyšší kvalita. Takto letos v květnu odpovědělo 17 % dotázaných Čechů i Slováků.
Tab.: Co je pro vás hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech?
Kritérium |
ČR 2011 |
ČR 2012 |
SR 2011 |
SR 2012 |
Vyšší kvalita |
15 % |
17 % |
14 % |
17 % |
Úspora peněz |
43 % |
47 % |
50 % |
55 % |
Úspora času |
33 % |
28 % |
27 % |
21 % |
Příjemně strávený čas |
7 % |
6 % |
7 % |
5 % |
Jiné |
2 % |
2 % |
2 % |
2 % |
Zdroj: Heureka.sk