Při výběru mobilního operátora preferuje téměř třetina firemních zákazníků zajištění všech telekomunikačních služeb od jediného poskytovatele. Vyplývá to alespoň z průzkumu společnosti GTS Czech, do kterého se zapojilo 334 z jejích firemních zákazníků.
Komplexní nabídka telekomunikačních služeb je klíčovým benefitem pro téměř třetinu (31 %) oslovených firem. Více než třetina (36 %) dotázaných pak považuje za významný benefit zvýhodněné volání z mobilního telefonu i pevné linky v rámci firmy. Zajišťování i IT služeb od telekomunikačního poskytovatele by ovšem ocenilo jen 11 % dotázaných.
Nejžádanější doplňkovou službou je podle průzkumu mezi firemními klienty společnosti GTS Czech aplikace pro uložení a synchronizaci dat mezi více zařízeními, kterou by uvítalo by 35 % oslovených.
Následuje aplikace pro sjednocenou komunikaci, jejíž nabídka by oslovovala 25 % dotázaných. Wi-Fi řešení pro offload mobilních dat by zaujalo 23 % respondentů.
Firmy před dotovanými mobily upřednostňují levné volání
Nákup mobilních telefonů za dotovanou cenu je zajímavý jen pro 26 % z oslovených firem. Ostatní respondenti by před možností nákupu dotovaného mobilu upřednostnili nízké ceny za volání.
Co se týče hlasových služeb, tak pro 32 % oslovených je důležitá jednoduchá struktura tarifů, ve které se lze snadno orientovat. Pro 31 % dotázaných pak neomezené volání v rámci všech síti za pevnou paušální cenu. Rovných 30 % si žádá převod nevyužitých volných minut do následujícího měsíce.
Překvapujícím zjištěním je, že 47 % dotázaných by si u mobilního připojení vystačilo s datovým limitem (FUP) pouze 500 MB. Kolik procent oslovených naopak požaduje výrazně vyšší datový limit nebo jeho úplné zrušení společnost GTS Czech ve zprávě pro média neuvádí. Omezila se jen na konstatování, že „nároky na vyšší FUP jsou úměrné velikosti společností.“
GTS Czech vidí na trhu prostor (i pro sebe)
Výsledky průzkumu podle GTS Czech dokladují, že trh zdaleka není přesycen. „Vstup nových mobilních operátorů tak bude určitě mít pozitivní vliv na stávající konkurenční prostředí. Operátoři se budou muset stále více soustředit na maximální spokojenost svých zákazníků,“ uvedl ve zprávě pro média Pavel Brabenec, ředitel marketingu společnosti GTS Czech.
Společnost GTS Czech již dříve oznámila, že se stane virtuálním mobilním operátorem. Na využívání sítě se domluvila s operátorem T-Mobile. Zaměřovat se chce na firemní zákazníky a podle svých slov by neměla být pouhým přeprodejcem, nýbrž prý skutečným konkurentem současných mobilních operátorů.
Zdali jako virtuální operátor GTS Czech vyhoví poptávce odrážející se ve výsledcích průzkumu, zatím není známo. Firma výsledky průzkumu žádným způsobem přímo nespojila se svým vstupem na trh s mobilními službami. Nabídka jejích služeb coby virtuálního mobilního operátora bude zveřejněna později.
Zdroj: GTS Czech