Sdružení Global Technology Distribution Council (GTDC) zveřejnilo závěry své studie, která zkoumala náladu, s jakou IT výrobci vstupují do nového roku 2018, a jak se mohou jejich postoje promítnout do výsledků distributorů a nepřímo také resellerů. Stručně řečeno to vypadá dobře.
Celkem 70 % oslovených výrobců totiž v letošním roce očekává dvouciferný nárůst prodeje skrze distribuci. O rok dříve přitom podobné výsledky očekávalo pouze 55 % respondentů. Podle GTDC tento nárůst svědčí o zdravější ekonomice, ale také rostoucím významu technologií.
Vypovídající je také skutečnost, že 64 % oslovených výrobců letos očekává „prudký“ nárůst nepřímého prodeje. K tomu je nutno přičíst 16 % výrobců, kteří se již nyní 100% spoléhají na nepřímé obchodní modely. Růst přímého prodeje na úkor nepřímého očekávají pouhá 2 % výrobců, což hovoří samo za sebe.
Výrobci očekávají pokrok v cloudu, bezpečnosti a IoT
Na otázku, kde dosáhnou distributoři největšího pokroku, výrobci nejčastěji odpovídali, že v cloudu. Na dalších místech se pak umístila bezpečnost, internet věcí a datacentra. Cloud se zároveň umístil na druhém místě v žebříčku nejrychleji rostoucích služeb, hned za získáváním nových partnerů.
Když už jsme u toho, výrobci podle studie považují za nejdůležitější právě to, aby distributoři letos rekrutovali nové poskytovatele služeb. Až poté se v seznamu priorit objevuje zavádění nových služeb nebo programů pro posílení růstu, kombinování produktů do ucelenějších balíčků nebo vzdělávání partnerských kanálů.
Něco za něco
Aby vše nebylo tak růžové, 75 % oslovených výrobců také očekává, že jejich distributoři letos projdou restrukturalizací, aby jejich byznys lépe odpovídal moderním požadavkům. Jinými slovy tedy chtějí, aby byla distribuce flexibilnější a hbitější, než tomu bylo doposud.
Zároveň se 64 % výrobců vyjádřilo, že od distribuce očekávají posunutí obchodních modelů směrem k vertikálám. S tím souvisí další trend v podobě nárůstu významu partnerů schopných kombinovat produkty od více výrobců do jednotných řešení.
Sečteno a podtrženo, respondenti studie vstupují do roku 2018 s optimismem a očekávají růst byznysu založeného na nepřímém prodeji, ale současně chtějí od svých distribučních partnerů vyšší flexibilitu a přičinlivost. A můžete vzít jed na to, že distributoři budou obratem chtít totéž i po vás.
Zdroj: GTDC