Společnost Growww Digital uvádí, že pandemie covidu-19 rekordně nastartovala online nakupování, kdy se zákazníci kvůli zavřeným prodejnám přesunuli na internet.
Podle společnosti zaznamenalo nejvyšší tempo růstu počtu e-shopů nejen Česko, ale i Maďarsko, Slovensko, Rumunsko, Chorvatsko či Slovinsko. Zákazníci změnili chování, chtějí nakupovat pohodlně a e-shopům neodpouštějí ani drobné přešlapy.
„I když nakupující už mohou kombinovat kamenné prodejny s e-shopy, je i letošní rok pro internetové obchodníky nadále úspěšný. Původní predikce na letošní rok předčily i investice do reklamy a digitálního marketingu,“ popisuje spoluzakladatel Growww Digital László Szabó.
Výdaje na reklamu v ČR rostly rychleji než regionální průměr
Společnost upřesňuje, že v České republice rostly výdaje na reklamu v e-commerce během prvních osmi měsíců letošního roku meziročně o 53 %. V regionu střední a východní Evropy to přitom bylo 57 %.
V minulém roce podle analytiků došlo k rychlému růstu a zvýšení příjmů e-shopů, které byly investovány do dalších inovací a expanze internetových obchodníků na zahraniční trhy. Tento trend pokračuje i letos.
I když budou zákazníci vždy dávat přednost výběru určitého zboží osobně, některé druhy zboží jako jsou hračky nebo elektronika, budou podle Growww Digital nakupovat online. Investice do reklamy vzrostly letos zejména v měsících únoru a březnu.
K výraznému navýšení investic do reklamy došlo v prvních měsících letošního roku i na Slovensku. U našich sousedů byl podle společnosti jen letos v únoru počet zobrazení, kliknutí a výdajů na reklamy Google dvaapůlkrát vyšší než o rok dříve.
Zdroj: Growww Digital