Společnost Growww Digital uvádí, že oblíbené akce Black Friday a navazující Cyber Monday lámaly rekordy už vloni, kdy se vlivem zavřených prodejen jinak než online nakupovat nedalo.
Zvyšující se trend výdajů za reklamu v regionu střední a východní Evropy lze podle analytiků pozorovat už od září. Historicky vůbec nejsilnější, jak ve výdajích na reklamu Google, tak v platbách za proklik (CPC), byl týden, kdy oba nákupní svátky probíhají.
Growww Digital zjistil, že výdaje na reklamu v e-commerce v našem regionu meziročně vzrostly o 33 %. Jen v České republice se během listopadu výdaje zvýšily v meziročním srovnání o 2 %.
„I když nakupující už mohou kombinovat kamenné prodejny s e-shopy, je i letošní předvánoční období pro internetové obchodníky úspěšný. Meziroční tempo růstu se stabilně drží okolo 20 procent,“ říká László Szabó, ředitel rozvoje v Growww Digital.
Spotřebitelé v karanténě i mimo ni nakupují online
Agentura uvádí, že Češi v hlavní loňské nákupní sezóně (listopad a prosinec) utratili 68 miliard korun. Podle odhadů Growww Digital dojde letos k růstu v e-commerce okolo 20 %.
V regionu střední a východní Evropy navíc dochází k omezení v souvislosti s covidem-19. Například Slovensko prochází lockdownem včetně uzavření kamenných prodejen, kdy zůstávají otevřené jen obchody s potravinami nebo drogerie.
„Snížení mobility lidí dokazují už od 1. srpna letošního i údaje společností Facebook a Google. Důvodem jsou proticovidová opatření nebo lockdown, kdy lidé zůstávají z týdne na týden více doma,“ vysvětluje Szabó.
Stále jsou to však vyšší čísla než v roce 2020, který byl silným obdobím omezení a lockdownů. „Počet zákazníků, kteří nakupují online, se za poslední rok a půl výrazně zvýšil a velká část z nich nakupuje na internetu i nadále,” uzavírá.
Zdroj: Growww Digital