Společnost Google oznámila výrazné změny v podpoře partnerů prodávajících její cloudové služby. Nová podoba partnerského programu nabídne jednodušší certifikace, nízkoúrokové úvěry, společné financování, vyšší rabaty a další výhody.
Google tak učinil velký, ne-li dosud vůbec největší krok směrem k partnerskému kanálu. Důvod je jasný – společnost chce stáhnout náskok své hlavní cloudové konkurence v podobě Amazonu a Microsoftu a partneři v tom mají hrát zásadní roli.
Motivace k využití celého portfolia
Nová podoba programu pokryje nejen služby Google Cloud Platform, ale i zbytek ekosystému služeb Google Gloud včetně sady G Suite, Maps, Devices a Education. Obratová kritéria nově nebudou záviset na konkrétních službách, ale na celém portfoliu, stejně jako model školení.
Tato změna má partnery motivovat k rozšíření své nabídky na další služby a budovat řešení napříč celým portfoliem. Google chce zároveň zavést specializace ve čtyřech klíčových oblastech: vývoji aplikací, datové analýze, strojovém učení a infrastruktuře.
Nové aliance, noví zákazníci
Google se chce kromě partnerů opřít i o nově uzavřené aliance s vybranými výrobci, konkrétně se společnostmi Intel, Veritas, Check Point a Egnyte. Ty mají firmě pomoci rozšířit její služby do nových oblastí a získat tak nové zákazníky.
V případě Intelu se bude spolupráce týkat vybraných technologických iniciativ včetně internetu věcí, Veritas přesune do Google Cloudu svá řešení pro správu dat, Check Point bude na platformě Googlu provozovat svou bezpečnostní platformu vSEC a Egnyte propojí sadu Google Docs se svou platformou Egnyte Connect.
Zdroj: IDG News Service