Google vyvinul placenou verzi služby pro monitoring a analýzu návštěvnosti webových stránek. Nabídnout má oproti bezplatné verzi lepší výkon, sofistikovanější funkce a širší technickou podporu, uvedla společnost.
Analytics Premium jsou navrženy pro stránky s vysokou návštěvností, které potřebují „extra výpočetní výkon“ pro svůj analytický software, aby mohly sbírat více dat, provádět složitější analýzy a vytvářet granulárnější reporty.
Při vývoji prémiové verze Google spolupracoval s některými ze svých největších klientů, jako jsou např. Travelocity a Gucci. Služba je dostupná ve Spojených státech, Kanadě a Velké Británii za nezveřejněný roční poplatek. Firmy o službu mohou zažádat přímo Google nebo prostřednictvím resellerů.
Z placené verze bezplatná a zpět
Google Analytics bývaly placeným produktem dříve nazvaným Urchin on Demand. Poté, co Google společnost v roce 2005 koupil, z nástroje udělal produkt zdarma.
Google nadále pokračuje ve vývoji on-premise varianty softwaru, jehož současná verze Urchin 7 stojí v USA 9 995 dolarů.
Od začátku podporovat zákazníky, aby používali Analytics, které Google hostoval ve svých datových centrech a poskytovat podle modelu SaaS. Po šesti letech nyní službu znovu uvedl v placené vyšší verzi.
Společnosti zároveň potvrdila, že bude pokračovat ve vývoji a zlepšování bezplatné verze Analytics.
Zdroj: IDG News Service