Google řeší výpadek desítek tisíc účtů Gmailu

1. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Google se v pondělí omluvila uživatelům služby Gmail, kteří se nedostali ke svým starším e-mailům. Některé účty již byly obnoveny. Jaký je rozsah výpadku?

Google řeší výpadek desítek tisíc účtů GmailuSpolečnost Google oznámila, že přibližně 0,02 procenta její uživatelské základny, zaznamenaly v průběhu dne výpadek služby Gmail nebo měly problém se zobrazením starších zpráv. Některé účty již byly obnoveny, s poruchou se však opět objevují otazníky nad spolehlivostí veřejných cloudových služeb, především těch zdarma.

Tisková mluvčí společnosti Google uvedla zasažené procento uživatelů, nezmínila však kolik jich ve skutečnosti je. Původní odhad 0,29 % Google v průběhu dne postupně snížil na 0,02 % uživatelů. Pokud bychom vycházeli ze záznamu, kde Google uvádí stovky milionů uživatelů, výpadek by se aktuálně týkal při nejmenším 40 000 lidí. Tisková mluvčí zároveň uvedla, že se problém nevztahuje pouze na jeden region.

bitcoin školení listopad 24

Když službu v cloudu, tak s garancí?

Velmi malý počet uživatelů měl dnes problém s přístupem k účtu Gmailu a v některých případech mají problémy se zobrazením e-mailů,“ uvedla společnost v prohlášení. Konkrétní doba vyřešení výpadku nebyla uvedena: „Naši technici pracují rychle, jak jen to je možné, a doufáme, že se vše brzy vrátí k normálu.“ V době publikování zprávy ještě nebyla všechna data obnovena.

Selhání služby a ztráta dat jsou dvě z hlavních obav u cloudových služeb, kde zpracování a ukládání dat probíhá vzdáleně v datovém centru a výsledky jsou zobrazovány prostřednictvím prohlížeče. Fórum pro podporu uživatelů Gmailu se záhy zaplnilo otázkami uživatelů. Objevily se i stížnosti především na adresu spolehlivosti služeb v cloudu a na jeho propagaci společností Google.

Zdroj: IDG News Service, Google
Foto:
© seeni vasagam - Fotolia.com

Čtěte dále

Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani