Společnost Google představila novou podobu služby pro porovnávání zboží Google Shopping a jejího zobrazení výsledcích vyhledávání. Změna je reakcí na vysokou pokutu ve výši 2,42 miliardy eur, kterou Googlu udělila Evropská komise.
O co šlo? Komisi se nelíbilo, že Google zvýhodňuje svou vlastní srovnávací službu na úkor konkurence. Kromě výrazné pokuty dostal Google lhůtu 90 dní na to, aby situaci změnil k lepšímu, a reakcí je právě nová podoba výsledků.
Jak je patrné z obrázku, odkazy na srovnávací služby se zobrazují prakticky stejně jako dříve, ale v zápatí odkazu je uvedeno, o kterou službu se jedná. Podle Googlu se bude Google Shopping navíc chovat jako zcela nezávislá služba a zúčastní se stejných aukcí o prostor jako její konkurenti.
Samotná Komise se k novému opatření zatím staví zdrženlivě a komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová se nechala slyšet, že se naučila nevytvářet si názory a dojmy pouze na změnách webdesignu. Komise hodlá aktivity Google nadále pečlivě sledovat.
Obr. - Nová podoba výsledků vyhledávání
Zdroj: IDG News Service