Agentura Reuters přišla zkraje týdne s informací, že společnost Google uzavřela dohodu o převzetí průkopníka v segmentu fitness hodinek, firmu Fitbit. Za další krok k prosazení se mezi konkurenty Applem a Samsungem má dát 2,1 miliardy dolarů.
Google naznačil, že má v plánu uvést svoji vlastní řadu nositelné elektroniky a více investovat do perspektivní oblasti digitálního zdraví. Vedle značky Fitbit totiž Google získá i pořádný kus zdravotních dat milionů uživatelů těchto chytrých náramků.
Zástupci Fitbitu už v pátek prohlásili, že údaje o zdraví a kondici uživatelů nebudou použity pro reklamu Google. Google pak v blogovém příspěvku uvedl, že umožní uživatelům Fitbitu zkontrolovat, přesunout či vymazat svá data.
Přestože se očekává, že americký antimonopolní úřad dá transakci zelenou, je zároveň pravděpodobné, že si regulátoři na oznámení Alphabetu, mateřské společnosti Googlu, o koupi Fitbitu pořádně posvítí.
Google je totiž momentálně předmětem antimonopolního vyšetřování amerického ministerstva spravedlnosti, které vyšetřuje, zda společnost nevyužívá svou obrovskou tržní sílu k drcení menších konkurentů.
Zdroj: IDG News Service