Společnost GLS ve svém průzkumu uvádí, že většina majitelů e-shopů byla s doručováním zásilek před Vánoci spokojena, a to i přesto, že doručit všechny objednávky před Vánoci stihlo pouze 65 % internetových obchodů.
Celkem 16 % majitelů e-shopů potvrdilo, že 10 % denního množství nebylo zákazníkům do Štědrého dne doručeno vůbec. O největší množství zásilek se kromě České pošty podělili tři největší hráči na balíkovém trhu: DPD, GLS a PPL.
„Naše vratkovitost nepřesáhla 1 % ani v období, kdy si lidé mají tendenci objednávat stejné zboží z více e-shopů a vyzvednout si pak pouze to, které dorazí nejdříve,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
„Proto nás překvapilo, že 13 % dotazovaných e-shopů zaznamenalo v předvánočním období vratkovitost nad 5 %. Částečně mohla být způsobena přetížením některých sítí výdejních míst a zkrácením jejich úložní doby,“ dodává.
Předvánoční horečka vyvrcholila 10. 12.
GLS dále uvádí, že vrcholem vánočních online nákupů bylo úterý 10. prosince, kdy zákazníci zaplatili za jediný den více než 1,1 miliardy korun. Na každého nakupujícího připadala útrata ve výši dvou tisíc korun, a to většinou za čtyři položky.
Údaje vyplývají z průzkumu společnosti Shoptet. „Mezi neprodávanější kategorie zboží patřila elektronika, kosmetika a móda. Ve způsobu placení převyšovaly online platby kartou dobírku, a to zhruba v poměru šest ku čtyřem,“ doplňuje Miroslav Uďan, CEO Shoptetu.
Z průzkumu GLS vyplynulo, že dopravcům se dařilo i přes zvýšené nároky na svoz hotovosti držet standardní dobu odplácení dobírky třetí den po doručení. Uvádí to více než 25 % majitelů e-shopů. Další třetina pak zaznamenala splatnost o jeden až dva dny delší.
Přepravní společnost dodává, že v současné době provozuje v České republice zhruba 500 výdejních míst, přičemž v letošním roce bude pokračovat v rozšiřování sítě.
Zdroj: GLS