Společnost GLS uvádí, že balíkové přepravní služby využívá alespoň občas 95 % Čechů. Většina příjemců přitom požaduje doručení objednaného zboží ve standardních časech během všedních dnů, večerní doručování je příliš neláká.
Z průzkumu GLS navíc vyplynulo, že nezájem o doručování zásilek ve večerních hodinách dokonce meziročně stoupl o čtvrtinu (z 16,4 % v roce 2018 na letošních 21,1 %). Víkendové doručování letos nevyužila zhruba pětina 16,2 %) respondentů.
Podle výsledků letošního průzkumu GLS připustilo 41,2 % dotázaných, že by si balík od kurýra ve večerních hodinách převzalo, ale pouze v případě, že zásilku nelze doručit jindy během dne. O víkendu by k tomu svolilo 30,6 % respondentů.
„Většina lidí požaduje doručení balíku ve standardních časech ve všední den. Večerní a víkendové doručování představuje pouze doplněk, pokud balík nelze doručit jindy. Za víkendové doručení by si připlatilo jen 7 % dotázaných, za večerní pouze 5 %,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
Tyto služby spotřebitelům podle přepravní společnosti vynahrazují výdejní místa s vlastní otevírací dobou i možnost přizpůsobit si doručení domů podle svých potřeb. Na druhou stranu GLS uvádí, že před 80 % lidí si nechává balíky obvykle posílat domů.
Zdroj: GLS