Výkonný ředitel Gigaset Communications Eduard Schmidhofer mluvil na historicky první tiskové konferenci v Praze o současné strategii společnosti v oblasti bezdrátových telefonů. Podle něj budou domácnosti a především SMB přecházet ve stále větší míře na VOIP telefonii. Cílem společnosti v ČR je nyní zvýšení tržního podílu v segmentu VOIP pro domácnosti i malé firmy, uvedení produktové řady IP-Pro a posílení spolupráce s operátory.
Co chtějí koncoví zákazníci? Budoucnost prý není v miniaturizaci, uživatelé chtějí pohodlná tlačítka, dobrou ovladatelnost a hezký, trvanlivý design. To jsou podle Schmidhofera hlavní prodejní argumenty značky bezdrátových telefonů. V roce 2010 se Gigasetu dařilo. I přes růst tržního podílu dokázal dosáhnout průměrné prodejní ceny 57 Euro, přičemž průměr evropského trhu byl o 19,3 % nižší.
Budoucnost odvětví telekomunikace vidí ředitel pro inovace a design Markus Schmitt-Fumian v integraci veškeré komunikace. Poskytovatelů komunikačních služeb je již dnes celá řada, cílem je tedy mít jednu technologickou platformu, která dokáže ovládat všechny. Prvním krokem ze strany Gigasetu má být uvedení IP PBX hubu na trh koncem roku 2010. Hub by měl dokázat propojit internetovou komunikaci z PC, IP telefonů, běžných telefonů např. i se zabezpečovacím systémem v domácnosti.
Jak je na tom Gigaset na lokálním trhu?
Společnost působí v 70 zemích po celém světě, ale 70-75 % obratu realizuje v Evropě. Český trh vyčíslila společnost na 2 mil. pevných linek a 2,3 mil. uživatelů broadband internetu a zabírá na něm se svými telefony 25% podíl.
Vzhledem k umístění továrny (Bocholt, Německo) společnost garantuje českým prodejcům krátkou dodací lhůtu bez nutnosti využití skladů. Distributory značky jsou v České republice společnosti eD system Czech, Fast ČR, ISC Communication Czech, Micos a Setos. Na Slovensku ji distribuují eD system Slovakia a Fast Plus. S podrobnější nabídkou telefonů se můžete seznámit na lokalizovaných stránkách společnosti Gigaset.
Zdroj: ChannelWorld, Gigaset Communications