GfK: Zájem o IP kamery pomáhá tržbám

9. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Skupinu webkamer utváří dva odlišně se vyvíjející segmenty – a to přístroje velmi jednoduché (bez IP) a levné určené pro chatování přes internet, a naopak výrobky s IP. Ty jsou schopné jak samostatného provozu, tak i digitalizace a komprimace videosignálu a jeho distribuce do počítačové sítě.

Tomu odpovídala i průměrná cena, která se v prvních devíti měsících letošního roku dostala u webkamer s IP těsně nad úroveň 5 tisíc korun, zatímco ty bez IP se prodávaly za 500 korun.

Vývoj hodnoty trhu webkamer se v prvních třech kvartálech letošního roku postupně snižoval. Obrat za červenec až září byl o 7 % nižší než ve stejném období předchozího roku a o 15 % nižší než v předchozím čtvrtletí.

Meziročně takřka vyrovnaný výsledek tak generovaly především tržby z počátku roku. Naopak relativně nízké hodnoty dosáhly prodeje v letošním srpnu.

Tržby za celou skupinu skončily za první tři čtvrtiny roku 2013 v červených číslech jen těsně, pokles představoval 1 %, především díky narůstajícímu zájmu o dražší přístroje s IP.

V souhrnu klesla poptávka po webkamerách ve sledovaných distribučních kanálech téměř o pětinu, nicméně byly to výsledky kamer s IP, které přiblížily meziroční srovnání hodnoty prodeje obou segmentů k téměř vyrovnanému.

Zájem o kamery s IP se meziročně zvýšil o necelou pětinu a na objemu webkamer se podílel 11 %. Do celkových tržeb se tyto přístroje promítly z více než poloviny díky vyšší pořizovací ceně.

Ta se od ledna do září 2013 pohybovala v průměru mezi 4 000 až 6 000 korun, zatímco průměrná investice do jednoduché webkamery se od částky 500 korun nijak výrazně nevzdalovala. Přístroje bez IP zaznamenaly meziročně pokles prodeje, přesto se v celkovém obratu webkamer odrazily 45 %.


 

bitcoin školení listopad 24

GfKVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi