Čtyři pětiny respondentů odpověděly, že letos utratí za dárky méně než loni.
Průzkum provedla společnost Incoma GfK v listopadu a prosinci 2012 na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.
Nejméně se budou omezovat mladí lidé ve věku do 29 let. Tato věková kategorie bude také nejvíce k pořizování vánočních dárků využívat internet.
„Náš průzkum ve spolupráci s Incom GfK ukázal, že více než polovina dotázané internetové populace (54 %) utratí za vánoční dárky zhruba stejně jako loni, 39 % méně než loni a pouhých 7 % více než minulý rok,“ uvedla v oznámení Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Největší podíl těch, kteří budou nakupovat méně než loni je ve věku 60 - 69 let (48 %). Naopak ti, kteří budou utrácet více než loni, patří zejména do věkové skupiny do 29 let (17 %).
Každý osmý Čech koupí dárky na internetu
Téměř 80 % dotázaných uvedlo, že plánuje letos nakupovat vánoční dárky na internetu. Mezi nimi je však 25 % těch, kteří takto nakoupí méně než loni a jen 15 % těch, kteří na internetu nakoupí více dárků než v loňském roce, uvádí Incoma GfK
Průzkum ukazuje, že obliba nákupů na internetu zřetelně souvisí s věkem, největší zastoupení respondentů, kteří na internetu letos dárky kupovat nebudou, je ve věku 60 - 69 let (28 %). Naopak nejvíce dotázaných, kteří plánují větší objem nákupů na internetu, je ve věku do 29 let (21 %).
„Na internetu lidé nejvíce nakupují kvůli výhodnější ceně a pohodlí. Nejčastěji jde o elektroniku, knihy, hračky a kosmetiku. Mezi oblíbené kategorie patří i oblečení, zážitky a vstupenky,“ dodává Incoma GfK.
Zdroj: Incoma GfK