GfK: V západní Evropě stoupá objem nákupů po internetu – vedou kávovary

4. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © buchachon - Fotolia.com
Společnost GfK zveřejnila výsledky studie v oblasti malých domácích spotřebičů v západní Evropě pro první pololetí roku 2013.

Podle výzkumu společnosti GfK rostl v prvním pololetí roku 2013 celosvětový trh s malými domácími spotřebiči meziročně o 3 %, zejména díky evropským zákazníkům. Ukázalo se rovněž, že stále více spotřebitelů nakupuje na internetu.

V rámci západní Evropy v uvedeném období nejvíce rostly německý a britský trh, o 9 %, resp. 7 %. Mnoho spotřebitelů se ve srovnání s předchozími léty rozhodovalo pro přístroje s vyspělejšími a modernějšími funkcemi.

O pětinu více nákupů on-line

V prvních šesti měsících letošního roku pokračoval růst obliby nakupování na internetu. Celkově se on-line nakoupilo o 21 % více malých domácích spotřebičů než ve stejném období předchozího roku.

Oblíbenost internetových nákupů však není plošná. Zatímco v Německu, Nizozemsku nebo Velké Británii byl podíl pětinový až čtvrtinový, přitom ve Španělsku a Itálii se on-line uskutečnilo je 6 %, resp. 7 % nákupů.

Největší poptávka je po kávovarech

Které spotřebiče nejvíce přispívají k růstu západoevropského trhu? Jde o plně automatické kávovary a espressa, jejichž popularita stoupá a které stále častěji nahrazují tradiční překapávače.

K tomu se přidává i nárůst prodeje kuchyňských spotřebičů a inovativních pomocníků na čištění podlahy s přídavnými funkcemi, například dobíjecích ručních vysavačů, nebo tyčových a robotických vysavačů.

Západoevropský trh s kávovary a automaty na espresso roste. Z větší části za tento nárůst vděčí plně automatickým kávovarům a espressům, především těm s cenou nižší než 500 euro. Nejvíce k tomuto trendu přispělo Německo, kde trh narostl meziročně o 10 %.

Prodej kávových sáčků a kapslí také dramaticky vzrostl především díky extrémně rychlému růstu v Německu a Velké Británii. K růstu se přidaly i klesající ceny; téměř polovina prodaných zařízení na výrobu kávy byla levnější než 75 euro.

Rychle se rozvíjel i segment přístrojů na péči o podlahy, kde tržby stouply o 8 %. Na německém a britském trhu, které k tomuto rozvoji přispěly nejvíce, došlo k nárůstu tržeb o téměř 13 %. Segment dobíjecích ručních vysavačů rostl o 89 %.

U největšího segmentu, válcových vysavačů, i nadále roste prodej bezsáčkových vysavačů. Sáčkové vysavače naopak zaznamenaly značný pokles prodeje. K největšímu nárůstu, o 22 %, v segmentu bezsáčkových vysavačů došlo v Německu. Nadále trvá popularita robotických vysavačů. I zde nejvíce k růstu přispěl německý trh s nárůstem o 63 %, a Španělsko, kde tržby vzrostly o 21 %.

O 3 % vzrostl v západní Evropě prodej přístrojů pro osobní péči. Bylo tomu tak především díky přístrojům na ústní hygienu. Ve všech zemích stoupaly prodeje ústních sprch. Německý a britský trh významně přispěly k nárůstu trhu s elektrickými zubními kartáčky.

Po období propadu začal opět růst (o 4 %) také segment fénů v západní Evropě. I nadále trval zájem o péči o vlasy a vousy: k růstu tržeb za prodej přístrojů sloužících k osobní péči proto přispěl i prodej různých stylerů, zastřihovačů a elektronických hřebenů. Silný nárůst zaznamenaly i přístroje na péči o ruce, nohy a pleť.

V prodeji žehliček se západoevropský trh propadl o 6 %. Klesly dva nejvýznamnější segmenty, systémové (parní) žehličky o 9 % a klasické napařovací žehličky o 4 %). V Německu však o 17 % stouply tržby z prodeje integrovaných žehlicích prken a o 15 % tržby z parních žehliček se stálým přítokem vody.

bitcoin školení listopad 24

Studie se opírá o data sebraná z malobchodního panelu společnosti GfK v Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku v první polovině roku 2013.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci