Společnost GfK ve své aktuální zprávě uvádí, že trh technického spotřebního zboží na Slovensku zaznamenává solidní výsledky. Trh v prvním čtvrtletí tohoto roku zde vyrostl o více než 4 % oproti stejnému období minulého roku.
Na meziročním růstu se podle GfK tradičně nejvíce podílel sektor telekomunikací spolu se sektorem velkých a malých domácích spotřebičů. Vedle dlouhodobě klesajícího sektoru foto oslabily i sektory informačních technologií a spotřební elektroniky.
Tablety jsou za zenitem...
Z analýzy trhu vyplývá, že v celém sektoru informační technologie roste průměrná cenová hladina. Obzvlášť pozitivní vývoj pak podle GfK zaznamenává segment herních a ultratenkých notebooků.
Horší zprávou je, že klesá poptávka po stolních a přenosných počítačích. Ještě horší zprávou je dvojciferný pokles v prodejích tabletů.
... stejně jako mobily pod 5,5“
GfK uvádí, že roste váha prémiových telefonů. Trh na druhou stranu zaznamenal negativní vývoj chytrých telefonů s velikostí pod 5,5 palce.
Domácím reproduktorům se daří
Z analýzy vyplývá, že dvouciferný nárůst tržeb v sektoru spotřební elektroniky zaznamenaly kategorie domácích reproduktorů včetně soundbarů. Na druhou stranu meziročně klesají prodeje televizorů a domácích audiosystémů.
Prodej digitálních fotoaparátů dál klesá
Podle GfK pokračuje pokles v prodejích digitálních fotoaparátů. Pozitivní zprávou však je, že dynamicky roste poptávka po kompaktech s výměnnými objektivy.
Sušičku koupím raději osobně
Společnost uvádí, že i v roce 2019 pokračuje velmi pozitivní vývoj na trhu velkých domácích spotřebičů. Nejrychleji rostoucími kategoriemi v hodnotě prodejů jsou pak mrazničky, sušičky a varné desky. Zpomaluje ovšem růst prodejů přes internet.
Hranolky ano, vlnité vlasy ne
I zde podle GfK pokračuje solidní celkový růst. Největší dynamiku trhu mají fritézy, produkty pro zubní hygienu, elektrické hrnce a pánve. U většiny kategorií navíc roste průměrná cena.
Analýza na druhou stranu odhalil negativní čísla obratu u kategorií elektrických konvic, kuchyňských robotů a mixérů a kulem na vlasy.
Zdroj: GfK