Společnost PayPal se rozhodla zjistit, jak lidé připravují a nakupují vánoční dárky. Výzkum, který pro společnost provedla agentura GfK, se zaměřil na pět zemí a zahrnoval také Českou republiku. Zúčastnilo se ho přes pět tisíc spotřebitelů.
Velká většina (84,5 %) respondentů odpověděla kladně na dotaz, zda nakupují vánoční dárky on-line. Třetina (33,3 %) pak využívá při vánočních nákupech mobilní zařízení. Zároveň se ukazuje, že vánoční dárek na internetu nikdy nekoupilo pouze 7,2 % dotázaných Čechů.
Při nákupu vánočních dárků on-line respondenti volí potřeby do domácnosti a osobní elektroniku (59 %). Další oblíbené kategorie dárků zakoupených on-line představují hračky (44,6 %) a digitální zboží, jako jsou elektronické knihy, hudba, video nebo hry, což platí pro 42,5 % respondentů.
Co se týče placení, tak za vánoční dárky nakoupené on-line Češi většinou platí hotově při doručení (52,6 %), debetní nebo kreditní kartou (39,2 %), bankovním převodem (50,1 %) nebo s použitím elektronické peněženky – ať už PayPal nebo jiné služby (19,7 %).
Infografika - Vánoce a elektronické zboží
Zdroj: PayPal