Studie společnosti GfK s názvem Czech FutureBuy 2018 ukázala, že čeští spotřebitelné stále více využívají svá mobilní zařízení, tedy chytré telefony a tablety, v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu.
Průzkum ukázal, že Češi nejčastěji používají mobilní zařízení k vyhledávání nejlepší ceny, pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, prohlížení obecných informací o výrobku a nalezení konkrétního výrobku.
GfK dále uvádí, že chytré telefony využívají především mladší lidé, starší generace naopak výrazně upřednostňuje tablety. Češi ovšem ve srovnání se světem zaostávají v používání mobilních zařízení k platbě za nákup zboží online či přímo na prodejně.
V posledním půl roce podle GfK takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž dle průzkumu stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.
Společnost ale dodává, že to se může v budoucnu změnit, jelikož generace dnešních třicátníků a mladších je k mobilním platbám mnohem otevřenější. Významnou bariérou však zůstává strach o zabezpečení osobních údajů.
Zdroj: GfK