GfK: Téměř čtvrtina spotřebitelů považuje virtuální interakci za ekvivalent fyzické

3. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Zjištění analytiků z GfK představuje důležitou informaci pro marketing, komunikaci, zákaznickou podporu a další odvětví. Čeští se respondenti však bohužel projevili jako větší tradicionalisté než většina ostatních národů.

Společnost GfK zveřejnila výsledky svého výzkumu mezi spotřebiteli ve 22 zemích, podle kterého téměř čtvrtina (23 %) on-line zákazníků rozhodně souhlasí s tím, že virtuální interakce s lidmi nebo virtuální návštěvy míst mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk na místě osobně. Těch, kteří s tím rozhodně nesouhlasí, je pouze 15 %.

Souhlas s tím, že virtuální interakce mohou být stejně dobré jako reálný život, se vyslovuje nejvíce lidí ve věku 20-29 let (28 %) a 30- 39 let (27 %). Tím se jasně dostávají před teenagery, kteří s 22 % představují další nejvíce „virtuálně orientovanou“ generaci.

Není překvapením, že souhlas s tímto názorem rychle klesá u starších generací. Jeden z pěti lidí ve věku 50-59 let (20 %) nesouhlasí s tím, že by virtuální interakce mohly být stejně dobré jako osobní kontakt oproti 15 % respondentů, kteří hlasovali kladně. Ve věkové kategorii nad 60 let nesouhlasí skoro jedna třetina (27 %) oproti jednomu z deseti lidí (11 %), kteří souhlasí.

Češi jsou spíše tradičnější

Nejvíce nakloněni virtuální zkušenosti byli respondenti z Brazílie a Turecka – v obou zemích se 34 % z nich domívá, že virtuální interakce mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě. Za nimi následovalo Mexiko (28 %), Čína (27 %) a Rusko (24 %).

Na opačném konci stupnice zaujímá první místo Německo skoro s jednou třetinou (32 %) on-line zákazníků, kteří nesouhlasí s tím, že virtuální interakce může být stejně dobrá jako interakce osobní. Po něm následuje Švédsko s 29 %. V České republice je takových spotřebitelů podle GfK 26 %, což nás řadí mezi „tradičnější“ národy.

GfK dodává, že tyto výsledky jsou relevantní téměř pro všechny typy podnikání. Ať už jde o byznys, který využívá rozšířenou realitu ke zlepšení marketingu a reklamy, či firmu, která pořádá video konference za účelem snížení cestovních výloh. Vědět, které trhy a které spotřebitelské segmenty jsou nejvíce otevřeny virtuálním interakcím, představuje podle analytiků informaci zásadního významu.

bitcoin školení listopad 24

On-line průzkum proběhl ve 22 zemích u více než 27 000 spotřebitelů ve věku od 15 let výše. Data byla vážena tak, aby na každém trhu odrážela demografické složení on-line populace ve věku 15+.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT