GfK: Světová poptávka po PC tabletech vystřelila během 1. pololetí 2014 o 130 %

2. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Zatímco multimediální tablety rostly meziročně o 28 %, poptávka po PC tabletech byla během prvního pololetí 2014 více než dvojnásobná.

Společnost GfK vydala závěry studie, která mapuje vývoj globálního trhu IT produktů v prvním pololetí roku 2014. To bylo podle analytiků ve znamení tabletů, především těch v kategorii „tablet PC“.

Zatímco poptávka po multimediálních tabletech oslabila vlivem nasycení trhu, kvůli čemuž dosáhl jejich prodej „jen“ 28% růstu, zájem o PC tablety (též označované jako 2-v-1) vystřelil meziročně o 130 %.

GfK uvádí, že pravidelný cyklus nákupu obměny za produkty Windows 7 a ukončení podpory systému Windows XP na začátku roku přispěly po celém světě k odlivu spotřebitelů od tradičních stolních počítačů a přenosných počítačů do nových segmentů výpočetní techniky. Desktopů se za sledované období prodalo o 7 % méně nez před rokem, notebooků o 12 % méně.

Z tradičních typů produktů dosáhly pozitivních hodnot pouze produkty se sofistikovaným designem, mezi něž se řadí ultratenké notebooky (2% růst) nebo počítače typu all-in-one (5% růst).

Co podle GfK stojí za úspěchem zařízení 2-v-1? Především kombinace výkonnosti notebooku s přenosností tabletu a moderním designem. Ta přiměla evropské spotřebitele, aby do 2-v-1 investovali i přes vyšší cenu.

Na trzích, kde domácnosti disponují velmi dobrým technickým vybavením, je patrné vzájemné prolínání různých digitálních koncových zařízením a obsahu. Díky tomuto trendu jsou potom podle GfK spotřebitelé ochotní kupovat další zařízení.

Naopak spotřebitelé v technicky méně pokročilých zemích přeskočili jednu generaci zařízení a kupují menší, mobilní počítače a tablety za nižší ceny. Oba tyto aspekty se projevují na evropském trhu a podporují celkově pozitivní poptávku na trhu s tablety.

bitcoin školení listopad 24


Výsledky vycházejí z maloobchodního panelu splečnosti GfK, který ve více než 90 zemích po celém světě pravidelně shromažďuje z míst prodeje data o IT produktech včetně hardwaru, softwaru a příslušenství.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně