Nejnovější studie společnosti GfK se zaměřila na postoj spotřebitelů k placení pomocí chytrých hodinek. Ukázalo se, že o takový způsob platby má zájem v průměru jen 35 % respondentů z Číny, Jižní Koreje, Německa a Velké Británie. Pouze u spotřebitelů z USA přesáhl podíl zájemců přes 40 %. Navazující průzkum GfK se pokoušel najít příčiny tohoto skeptického postoje.
Výsledky odhalily tři hlavní překážky. Spotřebitelé projevují obavy, zda jsou platby prostřednictvím chytrých hodinek dostatečně zabezpečené.
Dále se domnívají, že tento typ plateb ještě není dostatečně rozšířený mezi obchodníky a trvá déle než platba v hotovosti nebo kartou. Zároveň jim také není jasné, jaké výhody má platba pomocí chytrých hodinek oproti jiným způsobům.
„Přestože všechny významné technologické společnosti považují chytré hodinky za jeden z nejdůležitějších trendů v daném segmentu, spotřebitelé se tento nový produkt zatím zdráhají přijmout,“ doplňuje Robert Wucher, vedoucí pro technologická a digitální řešení ze společnosti GfK
„Naše dosavadní studie ukazují, že uživatelé si zatím plně neuvědomují všechny potenciální možnosti nositelné elektroniky, nebo se k ní dokonce staví odmítavě. Výrobcům momentálně chybí ucelený přehled o potřebách uživatelů, který by jim umožnil zvolit odpovídající strategii,“ dodal.
Průzkumu se účastnili spotřebitelé z Číny, Jižní Koreje, Německa, Velké Británie a USA, po tisícovce z každé země. Navazujícího průzkumu se účastnili spotřebitelé z Velké Británie.
Zdroj: GfK