Analýza sociálních médií, provedená společností GfK v souvislosti s telekomunikačními společnostmi, odhalila rostoucí vliv obsahu těchto médií na nákupní rozhodování spotřebitelů.
GfK poukazuje na „buzz“ vytvářený uživateli sdílením jejich zkušeností a názorů, a stojící mimo dosah samotných společností.
„Sledované příspěvky byly monitorovány i podle toho, zda je vytvořili reální uživatelé nebo samotné firmy, případně média. Z průzkumu vyplynulo, že existují nečekaně velké rozdíly mezi podílem příspěvků u jednotlivých operátorů, které neodpovídají jejich postavení na trhu,“ uvedl Jiří Nosek, sector leader financial services and technology v GfK.
Historky ze servisu
Analýza zjistila, že nejdiskutovanějším tématem jsou zkušenosti se zákaznickým servisem, které tvoří až polovinu všech diskusí. S výrazným odstupem lidé sdílejí informace o samotných značkách telekomunikačních firem nebo jejich promočních aktivitách.
U několika telekomunikačních společností byl zaznamenán významný podíl negativních příspěvků a v průměru 60 % komentářů nebylo pozitivních. Negativní „buzz“ přitom šíří téměř výlučně skuteční uživatelé.
„Přestože význam sociálních médií roste, bude pro firmy stále náročnější cílená komunikace značky. Navzdory tomu všemu bude možné diskuse a konverzace na internetu podporovat a určitým způsobem je i řídit,“ dodal Jiří Nosek.
Průzkum byl realizován pomocí nástroje Social Media Intelligence, který zkoumal generovaný obsah v on-line prostředí o vybraných telekomunikačních společnostech v České republice včetně fór, videí, blogů a e-commerce webů.
Zdroj: GfK