V regionu střední a východní Evropy vlastní smartphone 14,2 procent majitelů mobilních telefonů. Mezi zákazníky e-shopů, dle průzkumu společnosti GfK, vlastní chytrý mobil 31 procent lidí. Možnost jejich oslovení online marketingem je o mnoho vyšší než u majitelů běžných telefonů.
Obecně v regionu střední a východní Evropy nakupuje přes internet necelá pětina lidí. Ze zemí v tomto regionu je internetové nakupování nejpopulárnější v České republice, kde ho využívá 54 procent uživatelů internetu, tvrdí GfK.
Podle průzkumu se majitelé chytrých mobilů ve srovnání s vlastníky obyčejných mobilů mnohem častěji připojují k internetu z mobilu a také intenzivněji využívají možnost nakupovat přes internet.
Dle průzkumu CEE Telco Industry Report 2011, který se uskutečnil v 15 zemích střední a východní Evropy na vzorku více než 15 000 respondentů, až 75 procent majitelů smartphonů komunikuje přes sociální sítě. Lze je tedy oslovit i prostřednictvím tohoto kanálu.
Smartphony nejsou jen hračkou pro muže
Dle zjištění GfK smartphony najdeme chytrý mobil o něco častěji u mužů. Neznamená to však, že chytré telefony jsou v regionu střední a východní Evropy čistě mužskou záležitostí. Právě naopak, svědčí o tom pouze necelý tříprocentní rozdíl v používání těchto telefonů ve prospěch mužů.
To platí obecně pro region střední a východní Evropy. Česká republika je v něm spolu se Slovinskem jednou ze zemí, kde mezi majiteli chytrých mobilů převažují muži nad ženami. Používání smartphonů mezi muži a ženami je srovnatelné Litvě, Lotyšsku a Rusku.
Zdroj: GfK