GfK: Když se nehraje fotbal, klesá prodej televizí

2. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Společnost GfK zveřejnila studii o prodeji spotřební elektroniky v první polovině roku 2013.

Studie společnosti GfK o prodeji spotřební elektroniky v prvním pololetí roku 2013 ukázala obecný meziroční pokles v prodeji televizorů v Evropě. Podíl chytrých televizí však roste a jejich prodej táhne vzhůru i další segmenty využívajících nové technologie.

Pokles jako důsledek absence externího faktoru

Společnost GfK uvedla, že trend poklesu prodeje televizorů začal již v roce 2012, kdy Evropa zaznamenala 8% pokles. Oživení zaznamenal například německý trh, kde došlo k ukončení analogového vysílání nebo region východní Evropy, kde jako stimul poptávky zafungovalo fotbalové EURO 2012, avšak poptávka ve Velké Británii nebo Francii byla nízká.

V prvním pololetí roku 2013 v Evropě podobný externí faktor (velká sportovní událost, změna technologií vysílání apod.) chyběl a pokles dosáhl 6 % v prvním a 14 % v druhém kvartále oproti stejným obdobím v roce 2012. Uvnitř klesajícího segmentu však dochází ke změnám, jež se mohou stát faktory budoucího růstu.

Nové technologie táhnou

Obecná poptávka po televizorech sice klesala, avšak prodej v podsegmentu chytrých a 3D televizí stoupal, zejména těch s velkou úhlopříčkou.

Studie uvádí, že každý sedmý LCD televizor, který se prodá v Evropě, má úhlopříčku větší než 120 cm. Celkem 36 % televizorů s plochou obrazovkou prodaných v Evropě má připojení na internet. V Německu se chytré televizory na prodejích podílejí dokonce z 60 %. Téměř 27 % televizorů prodaných v Evropě v první polovině roku 2013 bylo vybaveno 3D technologií.

Fakt, že k optimálnímu využití funkcí těchto televizorů s velkou obrazovkou je zapotřebí promítat materiál ve vysokém rozlišení, byl v západní Evropě potvrzen 10% růsten prodeje Blu-ray přehrávačů s integrovaným hard diskem. Poptávka po klasických DVD přehrávačích se standardním rozlišením naopak klesla o 26 %.

Roste poptávka po kvalitnějším a všestrannějším audiu

Pro zákazníky je také čím dál důležitější zvuk. Přestávají jim stačit reproduktory integrované v televizorech a investují proto  do externích zvukových zařízení, např. reproduktorů typu soundbar.

V Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku se do června 2013 takový reproduktor prodal s každým desátým televizorem s plochou obrazovkou.

Trend směřující k digitálnímu přenosu zvuku pomáhá i trhu se zvukovými zařízeními. Stále více zákazníků si chce přehrávat hudbu ze svých chytrých telefonů a jiných přehrávačů na všech ostatních domácích zařízeních.

V první polovině roku 2013 došlo na německém, francouzském, britském, italském, španělském a nizozemském trhu se zařízeními určenými k přenosu zvuku k nárůstu o 68 %. Tento trend je úzce spjatý s populariou chytrých telefonů a lze očekávat, že dokud tyto porostou, poroste i prodej přenosových zařízení.

ICTS24

Studie se opírá o data sebraná z malobchodního panelu společnosti GfK v Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku v první polovině roku 2013.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je upřednostňují dvě třetiny kupujících
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
Chytré zvonky Tapo: Moderní strážci vašeho domova
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
IDC: Silný podzimní vzestup tabletů, dodávky vyrostly o 20 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci