Společnost GfK uvádí, že se v první polovině roku 2018 celosvětově prodalo 693,5 milionu chytrých telefonů, zatímco tržby z jejich prodeje dosáhly 215,3 miliardy eur. V porovnání s prvním pololetím 2017 tak tržby vzrostly o 3 %.
Podle GfK kladou zákazníci vyšší důraz na vizuální zážitky, které vyžadují vícejádrové procesory, velkou paměť a větší displeje. Chytré telefony se tak přesouvají do role osobního zařízení určeného k hraní her, poslouchání hudby i sledování videa.
Z hlediska prodaných kusů zůstává poptávka po chytrých telefonech víceméně stabilní, průměrná prodejní cena ovšem díky zájmu o prémiová zařízení narostla o 4 %. Podle GfK jsou spotřebitelé ochotnější zaplatit vyšší cenu za lepší funkce.
Zájem o životní prostředí i chytré funkce
Zároveň se podle GfK prodlužuje životní cyklus telefonů, protože přibývá spotřebitelů, kteří se zajímají o společenskou odpovědnost a mají obavu o životní prostředí. Ti pak nenakupují nové chytré telefony, dokud starý telefon dobře funguje.
Současně roste zájem o chytré funkce, což se projevuje například ve využití hlasového ovládání uživatelského rozhraní, které staví na umělé inteligenci a velkých datech. Chytré telefony se tak stávají středobodem rostoucího trendu chytrých domácností.
Rozvojové země se na celosvětových prodejích podílejí velkým dílem. V prvním pololetí 2018 se rozvojové asijské země včetně Indie a Číny podle GfK postaraly zhruba o 41 % všech nákupů chytrých telefonů na světě.
Zdroj: GfK