GfK: Globální trh se spotřební elektronikou roste, v roce 2018 utržil 138 miliard eur

25. 1. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Celosvětový trh spotřební elektroniky v minulém roce zaznamenal růst o 6 % na 138 miliard eur. Trh televizorů utržil 100 miliard eur, trh sluchátek vyrostl o 40 % na 14 miliard eur, a prodej přenosných reproduktorů dosáhl hodnoty 5 miliard eur. Roste poptávka po prémiových zařízeních napříč produktovými kategoriemi.

Společnost GfK uvedla, že celosvětový trh spotřební elektroniky zakončil minulý rok se 6% nárůstem prodejů, přičemž celkové tržby činily 138 miliard eur. Navíc dle společnosti stále existuje potenciál růstu v segmentu chytrých zařízení.

GfK vysvětluje, že poptávku po spotřební elektronice ovlivňují velké globální trendy jako je například rostoucí zájem o prémiová zařízení. Podle výzkumů společnosti téměř polovina spotřebitelů chce vlastnit menší počet, ale o to kvalitnějších zařízení.  

Určujícím faktorem úspěšnosti je intuitivní ovládání jednotlivých zařízení,“ podotýká Markus Kick z GfK. „Stále větší počet spotřebitelů totiž ztrácí zájem o taková elektronická zařízení, která nelze snadno ovládat.“

Globální trh televizorů vydělává na high-end zařízeních

GfK uvádí, že trh televizních přijímačů dosáhl v roce 2018 hodnoty přes 100 miliard euro a tvořil tak zhruba tři čtvrtiny celkových globálních tržeb za spotřební elektroniku. Zároveň meziročně stoupl o více než 5 %.

Podle společnosti rostla poptávka především o high-end zařízení s obrazovkou nejméně 50 palců. Tento segment dle GfK tvořil loni přes polovinu celosvětových tržeb za prodej televizorů. Větší popularitě se i nadále těší obrazovky s technologií OLED.

Podíl OLED zařízení na celkovém obratu z televizorů činí podle analýzy v současné době 5-10 %, přičemž větší počet výrobců tlačí ceny zařízení dolů. Například v západní Evropě dle GfK klesla loni průměrná cena televizoru OLED o zhruba 300 eur.

Audio trhu vládnou bezdrátová sluchátka a přenosné reproduktory

GfK poukazuje, že celkové tržby za sluchátka včetně sluchátek s mikrofonem stouply v roce 2018 o téměř 40 % na zhruba 14 miliard eur. Více než polovinu hodnoty prodeje přitom podle analýzy vygenerovala zařízení s technologií Bluetooth.

Společnost odhaduje, že vzhledem k tomu, že výrobci chytrých telefonů ve stále větší míře odstraňují sluchátkové konektory, prodej bezdrátových sluchátek a headsetů i nadále poroste. Největším hitem je dle GfK provedení se dvěma oddělenými sluchátky.

V roce 2018 tento segment totiž vygeneroval vyšší tržby než dobře zavedený segment sluchátek s aktivním potlačením zvuku. Díky uvedení výkonných sluchátek za cenu 150 eur a více se zvýšila i průměrná prodejní cena o více než 20 %.

GfK dále uvádí, že prodej přenosných reproduktorů s technologií Bluetooth stoupl loni o 15 % na skoro 5 miliard eur. Společnost dodává, že třetinu celkových tržeb této produktové kategorie zajistila zařízení z prémiové kategorie s cenovou 150 eur a více.

Multiroom audio systémy musí být chytré

Společnost se v neposlední řadě zaměřila i na trh multiroom zařízení, která umožňují hrát v různých místnostech různou hudbu. Tato kategorie totiž zaznamenala pokles. GfK uvádí, že opětovný růst zajistí jen uvedení zařízení s chytrými funkcemi.

Vedle běžných reproduktorů jsou podle analýzy na vzestupu i další zařízení jako soundbary nebo chytré obrazovky, jež propojují hlasového asistenta založeného na umělé inteligenci s vizuální zpětnou vazbou.

ICTS24

Tato zařízení mají dle GfK potenciál stát se centrální řídicí jednotkou chytré domácnosti a dokazují, že hlasové ovládání samo o sobě ještě nemusí nabídnout pohodlnou intuitivní provozuschopnost, kterou dnes spotřebitelé od technologických produktů očekávají.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci