V oblasti globálního prodeje televizorů došlo podle analýzy GfK za první polovinu roku 2018 k nárůstu o 1 % oproti stejnému období předchozího roku. Za celý rok 2018 pak GfK očekává prodej 238 milionu přijímačů, což by představovalo 2% meziroční nárůst.
Polovinu celosvětového prodeje v prvním pololetí tvořily televizory s úhlopříčkou 50 a více palců. Negativním dopadem důrazu na maximální kvalitu obrazu je podle GfK vyšší energetická náročnost, když jen 33 % prodaných TV dosáhlo na energetickou třídu A+.
Chytré televize už jsou podle GfK standardem. V prvním pololetí se jejich prodej na celkových prodejích podílel z 85 %, přičemž v roce 2017 to bylo jen 79 %. Za tímto trendem zaostávají pouze Blízký východ a Afrika, kde podíl chytrých TV zatím dosahuje pouze 66 %.
Internetový prodej představoval v letošním prvním pololetí 18 % celosvětového prodeje, což představuje meziroční nárůst o 3 %. Jedním z faktorů je podle GfK prudký nárůst poptávky v období akcí typu Black Friday a také před letošním MS ve fotbale.
Z hlediska regionů byla nejsilnější Jižní Amerika. Hodnota trhu televizorů na tomto kontinentu během sledovaného období vyrostla o 25 %, zatímco ostatní regiony včetně Evropy se podle GfK pohybovaly mezi 5% poklesem a 5% nárůstem.
Zdroj: GfK