GfK: Globální prodej televizorů vyrostl v prvním pololetí 2018 o 1 %

5. 9. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Globální prodej televizorů v první polovině roku 2018 vyrostl meziročně o 1 % a díky pokračujícímu růstu ve druhém pololetí má prodej za celý rok narůst o 2 %. Přes internet se prodala necelá pětina celkového objemu.

V oblasti globálního prodeje televizorů došlo podle analýzy GfK za první polovinu roku 2018 k nárůstu o 1 % oproti stejnému období předchozího roku. Za celý rok 2018 pak GfK očekává prodej 238 milionu přijímačů, což by představovalo 2% meziroční nárůst.

Polovinu celosvětového prodeje v prvním pololetí tvořily televizory s úhlopříčkou 50 a více palců. Negativním dopadem důrazu na maximální kvalitu obrazu je podle GfK vyšší energetická náročnost, když jen 33 % prodaných TV dosáhlo na energetickou třídu A+.

Chytré televize už jsou podle GfK standardem. V prvním pololetí se jejich prodej na celkových prodejích podílel z 85 %, přičemž v roce 2017 to bylo jen 79 %. Za tímto trendem zaostávají pouze Blízký východ a Afrika, kde podíl chytrých TV zatím dosahuje pouze 66 %.

Internetový prodej představoval v letošním prvním pololetí 18 % celosvětového prodeje, což představuje meziroční nárůst o 3 %. Jedním z faktorů je podle GfK prudký nárůst poptávky v období akcí typu Black Friday a také před letošním MS ve fotbale.

bitcoin_skoleni

Z hlediska regionů byla nejsilnější Jižní Amerika. Hodnota trhu televizorů na tomto kontinentu během sledovaného období vyrostla o 25 %, zatímco ostatní regiony včetně Evropy se podle GfK pohybovaly mezi 5% poklesem a 5% nárůstem.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS