Průzkum GfK z dubna 2013, provedený metodou CAPI na vzorku tisíc respondentů z ČR, ukazuje, že převážná většina uživatelů je spokojena se službami svého mobilního operátora a jeho změnu plánuje přibližně jen jeden z deseti.
Letošní zavedení neomezených paušálů GfK označuje za trefu do černého, jelikož je již desetina lidí používá a další necelá třetina o přechodu na ně uvažuje.
Spokojenost se službami svého hlavního operátora vyjádřily v průzkumu tři čtvrtiny respondentů. Přibližně desetina lidí plánuje v následujících 12 měsících v daném období změnu poskytovatele mobilních služeb. Ochota změnit operátora roste se zvyšujícím se stupněm vzdělání, uvádí GfK.
Šedé operátory využívá zlomek zákazníků
Služby šedých a virtuálních operátorů někteří lidé sice znají, ale využívají je minimálně a jsou zákazníky hlavně klasických mobilních operátorů, uvádí GfK.
„V posledních letech a měsících se setkáváme s nabídkou služeb od šedých a virtuálních operátorů... S nabídkou služeb poskytovaných šedými operátory se setkala šestina Čechů, přičemž služby šedých nebo virtuálních operátorů používá minimum lidí v České republice,“ uvedl ve zprávě Jiří Nosek, financial and technology sector leader ze společnosti GfK.
Jak by měla vypadat nabídka od virtuálního operátora, která by zákazníky zaujala? „Od těchto operátorů lidé především očekávají nabídku mobilních služeb s kvalitním pokrytím za nižší cenu, než nabízejí klasičtí mobilní operátoři, férové jednání a vstřícnost vůči zákazníkům,“ dodává Nosek.
Neomezený paušál láká třetinu Čechů
V dubnu letošního roku čeští mobilní operátoři zavedli neomezené tarify, které lidem umožňují neomezené volání za nižší ceny. Úmysl lidí změnit operátora po zavedení neomezených paušálů však podle GfK zůstal stejný.
Výsledky průzkumu ukazují, že na neomezený paušál již přešla necelá desetina lidí a necelá třetina o této změně uvažuje.
„Polovina dotázaných Čechů ale zatím nedokáže posoudit, který operátor nabízí nejatraktivnější neomezené tarify. Většina klientů běžných mobilních operátorů se proto bude o neomezený tarif ucházet u svého hlavního operátora,“ shrnuje Jiří Nosek.
Pozn.: GfK za šedého operátora označuje společnost, která je zákazníkem běžného mobilního operátora, a nabízí určité skupině lidí zvýhodněné tarify, které má díky velkému počtu SIM ve své uzavřené síti. Virtuální operátoři vystupují oficiálně pod vlastní značkou a pro přenos hlasu a dat si pronajímají síť od konkurenčních operátorů.
Zdroj: GfK