Společnost GfK ve své studii Future Buy odhalila, že 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, což je více než činí evropský průměr. Celkem 44 % českých spotřebitelů pak na internetu nakupuje chytré a mobilní telefony.
„Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz formou lepších cen či speciálních nabídek,“ vysvětluje Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & FMCG v GfK.
„Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ dodává.
Podle GfK české zákazníky od častějšího nakupování na internetu ve velké míře odrazují náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími překážkami, i když už ne tak výraznými, jsou strach o bezpečnost osobních údajů či obavy z komplikací při vracení nebo reklamaci.
Zdroj: GfK