Společnost GFI Software na základě dotazování mezi českými a slovenskými partnery uvádí, že mezi IT poskytovateli setrvale roste míra využití umělé inteligence k pracovním činnostem. Hlavní přínos vidí v úspoře času díky automatizaci rutinních činností na úrovni marketingového obsahu, ale stále více také v rámci nástrojů kybernetické ochrany.
Technologie AI bojuje o důvěru IT profesionálů, kteří v ní vidí nejen potenciální pomoc, ale také ohrožení. I když stále více z nich objevuje potenciál ke zlepšení své práce, jen 4 % využívá AI k vytváření komplexní strategie kybernetické bezpečnosti.
Přesto se AI stále více prosazuje nejen v podpůrných, ale také v samotných procesech kybernetické bezpečnosti, jako je například pokročilá analýza logů či optimalizace provozu firemní sítě, kde dokáže automatizovat řadu rutinních a časově náročných činností.
Každý čtvrtý nevyužívá AI vůbec
Z průzkumu dále vyplynulo že 43 % respondentů využívá AI hlavně k tvorbě marketingového obsahu, 28 % v rámci jednotlivých nástrojů IT bezpečnosti a 4 % k vytváření komplexních strategií. Zhruba čtvrtina (26 %) nevyužívá AI zatím vůbec.
V oblasti kybernetické bezpečnosti má AI největší potenciál v pokročilé analýze logů (46 % dotázaných), v přehledu o provozu a optimalizaci sítě (24 %), ochraně před škodlivými e-maily (17 %) a identifikaci zranitelností (14 %).
Jednoznačně hlavním přínosem je úspora času díky automatizaci rutinních činností (84 %), s odstupem pak AI zajišťuje vyšší úroveň zabezpečení (13 %). Pouze 1 % dotázaných IT specialistů vidí v AI jen negativa.
„Je potěšující vidět, že tuto naši vizi sdílí stále více našich partnerů. Když jsme před rokem prováděli podobný průzkum, zastánců AI bylo méně než odpůrců, a dnes již tři čtvrtiny organizací v rámci své činnosti AI využívají,“ podotkl Jozef Kačala, VP of global sales engineering v GFI Software.
Zdroj: GFI Software