Společnost GFI Software uvedla, největší hrozbou pro plynulé fungování firemního internetového připojení je obrovský nárůst využívání aplikací, cloudových služeb a mobilních telefonů ve firemní síti.
Na základě zkušeností s provozem produktu Exinda Network Orchestrator u zákazníků společnost odhalila, že hlavním výzvou internetového připojení v současné době není nedostatek internetové šířky pásma, ale prioritizace aplikací.
GFI Software zjistil, že uživatelé jsou schopní vyjmenovat pouze 2 % jimi využívaných aplikací, o 98 % aplikací využívající internetové připojení neví. Ve skutečnosti však jeden uživatel používá v jeden okamžik stovky aplikací.
Obrovská zátěž na firemní sítě
Společnost dodává, že k firemním přístupovým bodům se navíc připojují mobilní telefony, každý s několika desítkami mobilních aplikací. Při stovce mobilních telefonů připojených k síti činí zátěž dle GFI Software 4 – 5 000 mobilních aplikací.
Po připočtení tabletů, pracovních stanic a notebooků a využívá jedno firemní internetové připojení přes 10 000 aplikací. Společnost uvádí, že při 100 Mb/s připojení stačí obvykle 12 000 aplikací na úplné zahlcení šířky pásma.
Zahlcují i cloudové služby a VoIP telekonference
GFI Software dále upozorňuje že vedle využívání stále většího počtu běžných aplikací stojí za rostoucími problémy s řízením internetového připojení také popularita využívání cloudových služeb typu Office 365, Dropbox, Salesforce a řady dalších.
Dalším důvodem současného stavu je dle společnosti rychlý rozvoj VoIP telekonferencí po celém světě typu GoToMeeting, Zoom či Skype. A v neposlední řadě představuje velký nápor také stahování stále větší počtu aktualizací a záplat.
Podle GFI Software tak roste poptávka po řešeních umožňujících rozpoznat reálně využívané aplikace, vyhodnocovat kvalitu jejich provozu a vytvářet přesně cílené politiky usměrňující využití aplikací uživateli dle jejich rolí a časových vymezení.
Zdroj: GFI Software