Monitoring internetového provozu AIMmonitor, prováděný na Slovesku společností Gemius, přinesl výsledky návštěvnosti e-komerčních webů slovenskými uživateli.
Ukázalo se, že e-shopy už navštěvuje více než polovina uživatelů. Nejpočetnější věkovou skupinou, s více než polovičním podílem, jsou uživatelé od 12 do 34 let.
Starší skupiny jsou zastoupeny méně. Uživatelé ve věku 45 – 54 let tvoří 17 % a nejstarší skupina 55+ pak 10 % návštěvníků e-komerčních stránek.
V rámci regionu V4 (ČR, SR, Polsko a Maďarsko) má největší podíl návštěvníků e-shopů Polsko, kde si tyto stránky zobrazuje přes 80 % všech uživatelů. Maďarsko je s 40 % na druhém konci žebříčku.
Poláci mají rovněž největší podíl věkové skupiny do 34 let (přibližně 60 %). Naopak v ČR a Maďarsku je tato skupina zastoupena jen z 45 %.
"Boom v oblasti e-commerce je stále ešte pred nami. Potenciál vidím predovšetkým v oblasti rozvoja infraštruktúry mobilnej e-commerce. E-shopy by sa mali zamerať na spustenie mobilnej verzie svojich webov, čo by umožnilo majiteľom tabletov a smartphonov ľahko nakúpiť online,“ okomentoval výsledky studie Mateusz Gordon, international ecommerce segment manager společnostii Gemius.
Zdroj: Gemius