Česká republika je mírně pod průměrem, jelikož podíl mobilních impresí zde dosahuje 2,4 %. Podle dat studie gemiusAdMonitoring od společnosti Gemius se v ČR podíl mobilní reklamy zvýšil v průběhu roku 2012 o více než 1 procentní bod.
Podíl mobilní reklamy se na všech analyzovaných trzích postupně zvyšuje. Zatímco v prvním čtvrtletí roku 2012 dosahoval podíl mobilních impresí v průměru 1,67 %, koncem loňského roku to byla již 3 %.
Tamas Acs, specialista společnosti Gemius v oblasti digitální reklamy zdůrazňuje, že výsledky studie potvrzují rostoucí zájem o mobilní reklamu.
Mobilní zařízení se stále více využívají pro surfování na internetu, což je pro obchodníky výrazným signálem, že tento kanál marketingové komunikace bude nabírat na důležitosti, dodává Acs.
„Data ze studie ukazují, že v Litvě, Maďarsku a Srbsku je nejvyšší podíl mobilní reklamy v regionu CEE. Ačkoliv má tento sektor reklamy v našem regionu stále velký růstový potenciál, je třeba zdůraznit, že se o tuto oblast stále více zajímají zadavatelé reklamy, což pozitivně ovlivňuje její růst,“ uvedla ve zprávě médiím Tamas Acs.
Obr. 1. Podíl mobilních zobrazení online reklamy v jednotlivých státech střední a východní Evropy
Zdroj: gemiusAdMonitor, 2. pololetí 2012.
Pravidelná studie gemiusAdMonitor přináší mimo jiné informace o nejpoužívanějších a nejklikanějších on-line reklamních formátech, odvětvích trhu, které zadávají nejvíce kampaní či míře prokliku jednotlivých bannerů.