V únoru letošního roku navštívilo tuzemské weby zapojené do projektu NetMonitor 6,17 milionu českých uživatelů, a ve srovnání s lednem tak jejich počet klesl o více jak 45 tisíc.
Rovněž se snížil také počet zobrazených stránek a celkově v únoru uživatelé zobrazili 7,9 miliardy webových stránek.
Zároveň uživatelé na stránkách trávili méně času, nepatrně více jak 22 a půl hodiny, což je ve srovnání s lednem o hodinu a dvacet minut méně.
Na poklesu návštěvnosti se do určité míry podepsal také menší počet dní v únoru.
Gemius ve zprávě dále uvádí, že v české on-line populaci mají o něco vyšší zastoupení muži než ženy (52,1% mužů a 47,9% žen), což je dlouhodobý stav.
Návštěvnost webových stránek zapojených do projektu NetMonitor
Ukazatel |
leden 2011 |
únor 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
6 214 329 |
6 168 882 |
- 45 447 |
- 0,73% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
8 542 085 950 |
7 948 661 732 |
- 593 424 218 |
- 6,95% |
Průměrně strávený čas (ATS) |
23:51:02 |
22:31:25 |
- 1:20:23 |
- 5,62% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, leden 2012 a únor 2012
Nejnavštěvovanější kategorie webů
V únoru 2012 zaznamenaly pokles počtu reálných uživatelů také téměř všechny měřené kategorie. Nárůst ve srovnání s lednem zaznamenala pouze kategorie společenské magazíny (3 %) a zájmové servery, hobby (0,12 %). Nejvyšší propad naopak postihl portály o cestování, mužské magazíny o životním stylu a IT servery.
Mezi nejnavštěvovanější kategorie webů patřily v únoru 2012 nadále „Home page rozcestníků“ (5,97 milionu uživatelů), „Databáze a katalogy“ (5,39 milionu uživatelů), „Komunikační služby“ (4,83 milionu uživatelů), „Zpravodajství“ (4,54 milionu) a „TV a rádia“ (4,02 milionu).
Zdroj: Gemius