Nová zpráva AdMonitor od společnosti Gemius uvádí, že více než polovina českých digitálních kampaní cílí na uživatele pomocí rich media formátů (57 %), což je to nejvíce v regionu střední a východní Evropy a zároveň o 13 % více než ve druhé polovině roku 2016.
Na druhou stranu však máme nejnižší míru prokliku (average CTR) z celého regionu, která se oproti loňskému roku poměrně výrazně snížila z 0,57 % na 0,43 %. Pokles míry prokliku je však trendem i na dalších trzích regionu, například na Slovensku či v Polsku.
Zpráva dále uvádí, že se v České republice zvyšuje podíl kliknutí provedených na mobilních zařízeních, tedy tabletech a telefonech. Ve druhé polovině roku 2016 činil tento podíl 40 %, v roce 2017 je to již téměř 50 %.
Nejvyšší míra prokliku v případě rich media formátů byla zaznamenána u tabletů (CTR 2 %), klasické bannery vedou na mobilních telefonech (CTR 0,8 %). Nejvíce kliknutí na reklamní kreativy v ČR provádí nejstarší skupina uživatelů ve věku 55-69 let, kteří tvoří bezmála třetinu všech kliknutí..
Zdroj: Gemius