Gemius: Česká on-line reklama se vyznačuje nejvyšším podílem bohatých formátů v regionu

4. 9. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © varijanta - Fotolia.com
Odvrácenou stranou mince je skutečnost, že se tuzemské kampaně vyznačují nejnižší průměrnou mírou prokliku v celé střední a východní Evropě. Pozitivní zprávou je naopak růst podílu mobilních zařízení.

Nová zpráva AdMonitor od společnosti Gemius uvádí, že více než polovina českých digitálních kampaní cílí na uživatele pomocí rich media formátů (57 %), což je to nejvíce v regionu střední a východní Evropy a zároveň o 13 % více než ve druhé polovině roku 2016.

Na druhou stranu však máme nejnižší míru prokliku (average CTR) z celého regionu, která se oproti loňskému roku poměrně výrazně snížila z 0,57 % na 0,43 %. Pokles míry prokliku je však trendem i na dalších trzích regionu, například na Slovensku či v Polsku.

Zpráva dále uvádí, že se v České republice zvyšuje podíl kliknutí provedených na mobilních zařízeních, tedy tabletech a telefonech. Ve druhé polovině roku 2016 činil tento podíl 40 %, v roce 2017 je to již téměř 50 %.

ICTS24

Nejvyšší míra prokliku v případě rich media formátů byla zaznamenána u tabletů (CTR 2 %), klasické bannery vedou na mobilních telefonech (CTR 0,8 %). Nejvíce kliknutí na reklamní kreativy v ČR provádí nejstarší skupina uživatelů ve věku 55-69 let, kteří tvoří bezmála třetinu všech kliknutí..

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně