Gemius: 82 % slovenských internetových uživatelů nakupuje on-line

4. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Studie E-commerce 2010 výzkumné společnosti Gemius analyzuje oblast internetového nakupování na Slovensku. Co Slováci na e-shopech oceňují, které preferují a kolik utratí?

Gemius: 82 % slovenských internetových uživatelů nakupuje on-lineStudie společnosti Gemius, která analyzuje postoje a frekvenci on-line nakupování a budoucnost odvětví e-commerce na Slovensku, se zúčastnilo 1500 respondentů. Výsledky ukazují, že již 82 % slovenských uživatelů internetu nakupuje on-line, což je o 6 % více než v roce 2009.

Téměř 60 % slovenských internetových uživatelů považuje nakupování na internetu za levnější a polovina oceňuje rychlejší nákup než v kamenných obchodech. Více než polovina slovenských e‑zákazníků utratí za nákup přes internet do 200 eur a pouze jeden z dvaceti přes 500 eur za měsíc.

Slovenské e-zákazníky můžeme rozdělit do dvou hlavních skupin. První skupina si online nakupování oblíbila natolik, že na internetu nakupuje přibližně jednou za měsíc. Druhá skupina uživatelů nenakupuje tak často, přibližně jedenkrát za rok. Pozitivním trendem je také to, že více než dvě třetiny internetových uživatelů prohlašují, že si za poslední měsíc koupili nějaký výrobek či službu online,“ uvedl v tiskovém oznámení Tomáš Gregor, ředitel společnosti Gemius pro český a slovenský trh.

Graf č. 1. Názory slovenských uživatelů internetu na online nakupování.

Názory slovenských uživatelů internetu na online nakupování

Zdroj: E-commerce 2010: trendy a názory. Výzkum mezi slovenskými internetovými uživateli, Gemius.

Velký počet slovenských internetových uživatelů používá internet jako zdroj informací o plánovaných nákupech. Slovenští uživatelé nejčastěji vyhledávají produkty a služby přes vyhledávač nebo přímo v internetovém obchodě. Více než polovina z nich hledá na internetu informace o jízdenkách na vlak a autobus a o letenkách, cestovních službách a také o spotřební elektronice a domácích spotřebičích, mobilech a GSM příslušenství.

Nejpopulárnější e-shopy a srovnávače na Slovensku

Nejoblíbenějším internetovým obchodem je podle studie Hej.sk (14 % respondentů). Na dalších pozicích se umístil Martinus.sk (12 %) a Alza.sk (10 %). Nejpopulárnější internetovou aukcí je Aukro.sk, které se během posledního roku stalo hlavním hráčem na slovenském trhu (30 % respondentů). Následuje ho eBay se 13 %.

bitcoin školení listopad 24

Za poslední rok na Slovensku značně stoupla popularita nástrojů pro srovnávání cen. Více než polovina internetových nakupujících uvedla, že již použila tyto servery. Mezi nejoblíbenější cenové srovnávače pak patří Najnakup.sk, Heureka.sk a Pricemania.sk.

Pro srovnání doporučujeme závěry stejné studie, která byla realizována v České republice.

Zdroj: E-commerce 2010, Gemius

Čtěte dále

Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi