Analytici společnosti Gartner předpovídají, že v blízké budoucnosti poroste míra využívání virtuálních asistentů. Zatímco dnes je používají jen zhruba 2 % zaměstnanců, do roku 2021 by jich měla být podle Gartneru až čtvrtina.
Společnost uvádí, že virtuální asistenti aktuálně nalézají uplatnění hlavně v pojišťovnictví, finanční sféře, IT a zákaznických službách. Gartner však očekává, že virtuální podnikoví asistenti budou během příštích tří let nasazováni a využíváni ve stále větším počtu organizací.
Hlasová rozhraní navržená pro firmy čeká rozmach
Gartner předpovídá, že do roku 2023 bude probíhat plná čtvrtina interakcí zaměstnanců s aplikacemi prostřednictvím hlasového rozhraní – což představuje značný nárůst oproti třem procentům v roce 2019.
Podle společnosti poroste zejména míra využívání hlasových řešení. „Věříme, že popularita chytrých reproduktorů v domácnostech zvýší tlak na firmy, aby podobná zařízení zavedly i na pracoviště,“ říká viceprezident Gartneru Van Baker.
Analytici společnosti Gartner v této souvislosti předpovídají, že výdaje koncových zákazníků a firem na chytré reproduktory s virtuálními asistenty dosáhnou se v roce 2021 vyšplhají na 3,5 miliardy dolarů.
Virtuální asistenti jako pečovatelé o seniory
Gartner uvádí, že v odvětví zdravotní péče budou chytré reproduktory s virtuálními asistenty pomáhat zejména při vzdálené diagnostice a péči o seniory.
„Hlasové technologie jsou již dnes používány lékaři při zápisu dat pacientů do systémů elektronických zdravotních záznamů,“ vysvětluje Baker.
„Je pravděpodobné, že i další dodavatelé zakomponují hlasovou interakci do aplikací pro klinickou sféru a hlas se tak stane v oblasti zdravotní péče standardem,“ dodává.
Zdroj: Gartner