Gartner: Výdaje na virtuální asistenty se v roce 2021 vyšplhají na 3,5 miliardy dolarů

17. 1. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: lassedesignen / stock.abobe.com
Společnost Gartner očekává, že do roku 2021 bude 25 % zaměstnanců pracujících s digitálními nástroji používat virtuální asistenty. Porostou i výdaje uživatelů a firem na chytré reproduktory s virtuálními asistenty, jelikož se prosadí zejména hlasová rozhraní.

Analytici společnosti Gartner předpovídají, že v blízké budoucnosti poroste míra využívání virtuálních asistentů. Zatímco dnes je používají jen zhruba 2 % zaměstnanců, do roku 2021 by jich měla být podle Gartneru až čtvrtina.

Společnost uvádí, že virtuální asistenti aktuálně nalézají uplatnění hlavně v pojišťovnictví, finanční sféře, IT a zákaznických službách. Gartner však očekává, že virtuální podnikoví asistenti budou během příštích tří let nasazováni a využíváni ve stále větším počtu organizací.

Hlasová rozhraní navržená pro firmy čeká rozmach

Gartner předpovídá, že do roku 2023 bude probíhat plná čtvrtina interakcí zaměstnanců s aplikacemi prostřednictvím hlasového rozhraní – což představuje značný nárůst oproti třem procentům v roce 2019.

Podle společnosti poroste zejména míra využívání hlasových řešení. „Věříme, že popularita chytrých reproduktorů v domácnostech zvýší tlak na firmy, aby podobná zařízení zavedly i na pracoviště,“ říká viceprezident Gartneru Van Baker.

Analytici společnosti Gartner v této souvislosti předpovídají, že výdaje koncových zákazníků a firem na chytré reproduktory s virtuálními asistenty dosáhnou se v roce 2021 vyšplhají na 3,5 miliardy dolarů.

Virtuální asistenti jako pečovatelé o seniory

Gartner uvádí, že v odvětví zdravotní péče budou chytré reproduktory s virtuálními asistenty pomáhat zejména při vzdálené diagnostice a péči o seniory.

Hlasové technologie jsou již dnes používány lékaři při zápisu dat pacientů do systémů elektronických zdravotních záznamů,“ vysvětluje Baker.

ICTS24

Je pravděpodobné, že i další dodavatelé zakomponují hlasovou interakci do aplikací pro klinickou sféru a hlas se tak stane v oblasti zdravotní péče standardem,“ dodává.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci