V minulém roce přední výrobci podnikového softwaru rozšířili své portfolio a celkově se trhu dařilo napříč všemi regiony, ačkoli se růst výrazně lišil. Japonsko a západní Evropa zaznamenaly drobné navýšení, zatímco Latinská Amerika a Asie a Pacifik dosahovaly dvojnásobku průměru celého trhu.
První příčku si nadále udržel Microsoft a zároveň navýšil svůj podíl na 22,4 %, nejen díky Windows 7 a Microsoft Office 2010, ale také novými strategiemi. Cílit začal více nejen na jednotlivce, ale hlavně na firmy a samotné modely doručení.
Druhé se umístilo IBM, které sice vydělalo o necelých 6 % více, ale zároveň jeho podíl drobně oslabil. Pokud by analytici nezapočítávali operační systém a kancelářský balík Microsoftu, bylo by IBM jedničkou.
V těsném závěsu jej následoval třetí Oracle, který zaznamenal z první pětky nejvyšší nárůst příjmů a jeho podíl se navýšil na necelých 10 %. Čtvrtý SAP vydělal o 13,9 % více než vloni a dařilo se také Symantecu, ačkoli drobně ztratil v podílu.
Celosvětové výsledky trhu podnikového software za rok 2010 (v milionech dolarů)
Výrobce |
Příjmy |
Příjmy |
Podíl |
Podíl |
2010/2009 |
Microsoft |
48 650 |
54 711 |
21,6 % |
22,4 % |
12,5 % |
IBM |
24 073 |
25 436 |
10,7 % |
10,4 % |
5,7 % |
Oracle |
20 037 |
23 918 |
8,9 % |
9,8 % |
19,4 % |
SAP |
11 390 |
12 979 |
5,1 % |
5,3 % |
13,9 % |
Symantec |
5 513 |
5 655 |
2,4 % |
2,3 % |
2,6 % |
Ostatní |
115 842 |
121 945 |
51,3 % |
49,8 % |
5,3 % |
Celkem |
225 505 |
244 644 |
100 |
100 |
8,5 % |
Zdroj: Gartner
Pro srovnání doporučujeme předchozí odhady analytiků společnosti Gartner.